zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Twaalf procent Nederlanders bereid persoonlijke gegevens te delen

30 januari 2017 - Slechts twaalf procent van de Nederlanders is bereid om persoonlijke gegevens over onder andere hun gezondheid, financiën en energieverbruik te delen in ruil voor een beloning of lagere kosten. 30 procent van de Nederlanders is hiertoe niet bereid.

Wereldwijd gezien zijn er veel meer mensen die persoonlijke gegevens willen delen (27 procent). Er bestaan aanzienlijke verschillen tussen de verschillende landen.


In dit GfK online onderzoek is aan 22.000 respondenten, over zeventien landen verspreid, in een zevenpuntschaal gevraagd hoe sterk men het eens of oneens is met de stelling: ‘Ik ben bereid om mijn persoonlijke gegevens (onder andere gezondheid, financiën en energieverbruik) te delen in ruil voor voordelen of een beloning zoals lagere kosten’. Een staat in de zevenpuntschaal voor ‘sterk mee oneens’ en zeven staat voor ‘volledig mee eens’.

Mannen laten makkelijker gegevens achter dan vrouwen
In Nederland zijn meer mannen (vijftien procent) dan vrouwen (acht procent) bereid hun persoonlijke gegevens te delen. Internationaal gezien zijn er geen verschillen tussen mannen en vrouwen en geeft in beide gevallen 27 procent aan om hun gegevens te willen delen.

Jongeren zijn meer bereid gegevens te delen dan ouderen
Jongeren hebben minder moeite om hun persoonlijke gegevens te delen dan ouderen. Twintig procent van de twintig-29 jarigen deelt persoonlijke gegevens voor een beloning gevolgd door vijftien procent van de vijftien-negentien jarigen. Bij de 60-plussers is slechts acht procent bereid gegevens achter te laten.

Landenvergelijk
Tussen de landen zijn aanzienlijke verschillen als het om het delen van persoonlijke gegevens gaat.
Zo willen de meeste mensen in Duitsland (40 procent), Frankrijk (37 procent), Brazilië (34 procent), Canada (31 procent) en Nederland (30 procent) hun persoonlijke gegevens niet delen in ruil voor een beloning.
De landen waar de meeste mensen hun gegevens wel willen delen in ruil voor een beloning zijn China (38 procent), Mexico (30 procent), Rusland (29 procent) en Italië (28 procent).
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Consumenten zijn zich bewuster van online beveiligingsrisico’s
 Zorgen om privéwachtwoorden op het werk
 Bent u klaar voor de nieuwe Europese wet databescherming GDPR?
 Bedrijven blijven worstelen met beveiliging cloudgegevens
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10