zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Langer, luxer en alles inclusief – de cruise trends van 2017

18 januari 2017 - De laatste vijf jaren is het aantal Nederlandse cruisers met gemiddeld 7,5 procent gegroeid, zelfs met een dip in passagiersaantallen in 2014 en 2015. Het vooruitzicht is dan ook meer dan positief te noemen.

Zeker gezien het feit dat de cruiseindustrie al een aantal jaren op rij harder groeit dan iedere andere vorm in de toerismebranche. Dreamlines kijkt dan ook zeer uit naar het cruise jaar 2017.



Trend 1: Een cruise als onderdeel van de vakantie
Een opmerkelijke trend voor 2017 is dat mensen er steeds vaker voor kiezen om een cruise als onderdeel van een langere vakantie te laten uitmaken. Er wordt steeds vaker gekozen om een aantal dagen voor vertrek van de cruise alvast naar de plek af te reizen van waaruit de cruise vertrekt. Ook kiezen mensen er vaak voor om na de cruise langer te verblijven op de plek van bestemming.

Trend 2: Langer cruisen
Cruises worden over het algemeen steeds langer. Er is de laatse twee jaar weliswaar een kleine afname in het aantal mensen die cruisen, maar deze verblijven gemiddeld wel langer op een cruiseschip. Vergeleken met 2011 blijft de gemiddelde passagier zo’n zeventien procent langer aan boord van een cruise, met een gemiddelde van 9,7 dagen.

Trend 3: Riviercruisen
Riviercruisen neemt toe in populariteit. Steeds meer mensen kiezen ervoor om in plaats van een traditionele zee cruise een riviercruise te maken. Riviercruises zijn ideaal om de diverse steden langs de Europese rivieren te ontdekken.

Trend 4: Meer kwaliteit
Er is een verschuiving te zien in welke hutcategorie men boekt, tegenwoordig nemen mensen geen genoegen meer met een standaard hut. Veel cruisers betalen liever iets meer voor een stukje meer kwaliteit, luxe en comfort. Hierdoor merken wij op dat de gehele cruise ervaring belangrijker wordt.

Trend 5: Alles inclusief:
U kunt ook kiezen voor complete cruise ervaring aan, inclusief vliegtickets naar de plek van waaruit de cruise vertrekt.

Trend 6: Noord-Europa als top bestemming
Al jaren lang is het Middellandse Zee gebied de meest populaire cruisebestemming voor de Nederlandse cruisereiziger. Nu is echter Noord-Europa met een flinke inhaalslag bezig.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Surfen op de zeven zeeën: cruiseliefhebbers willen online zijn
 Bijna 110. 000 Nederlanders op Cruisevakantie in 2014
 Wifi onmisbaar op vakantie
 Nederland op vakantie: werk gaat mee
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10