zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

'Winterjas is fashion-statement'

10 januari 2017 - De winterjas is een echt mode-item geworden. Dat valt terug te zien aan wat Nederlanders spenderen aan een nieuwe winterjas. Het bedrag lag afgelopen winter op gemiddeld 87,36 euro, blijkt uit cijfers van Winterjassen.com.

De meeste aankopen worden gedaan in oktober wanneer de uitverkoop van winterjassen begint.


Volgens Lisanne Ploeger van Winterjassen.com kiezen veel consumenten eerder voor een goedkopere jas dan voor een jas die langer meegaat: "Je ziet dat veel mensen toch wel de modetrends volgen. Zij maken dan de keuze om minder uit te geven aan een jas, zodat ze volgend jaar weer een andere kunnen kopen. Zo kunt u de modetrends altijd blijven volgen."

Trenchcoat
De winterjas wordt steeds meer een mode-item, merkt Ploeger: "Dit jaar hebben we zelfs jassen met prints en franje gezien. De tijd van een lelijke, dikke winterjas is wel echt voorbij." Ze geeft daarbij de trenchcoat als voorbeeld: "Vroeger was dat gewoon een legerjas, tegenwoordig is het een tijdloze klassieker. Iedereen ziet er goed uit in zo'n jas."

Laatste trends
Uit de cijfers blijkt dat Nederlanders gemiddeld 87,36 euro uitgeven aan een nieuwe winterjas. Ze sparen daarmee geld uit, wat volgend jaar kan worden besteed aan een nieuwe winterjas die voldoet aan de laatste trends. Daarnaast wordt het gemiddelde bedrag nog iets gedrukt doordat veel consumenten als eerste bij de outlet en op de sale-pagina kijken. Ook daar zijn vaak nog modieuze jassen te vinden.

Oktober
De meeste consumenten kopen hun jas al in oktober, blijkt verder. Zo'n 25 procent van de bestellingen wordt gedaan in die maand. Daarmee komt er een antwoord op de veelgestelde vraag 'Wanneer kunt u het best een winterjas kopen?' Ploeger heeft een verklaring voor de populariteit van de maand oktober: "De zomer is dan officieel afgelopen en de winter komt in zicht. De temperaturen dalen en dan gaan we ons toch wel afvragen wat voor jas we straks moeten dragen."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Kleding op kantoor steeds informeler
 Consument koopt kleding en schoenen vaker op zondag
 Zomerse kleding taboe op Nederlandse werkvloer
 Onconventionele kledingstijl benadrukt status en competentie
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10