zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Recordomzet supermarkt week voor Kerst

9 januari 2017 - In december 2016 (weken 49-52) steeg de supermarktomzet met 3,3 procent. Er werd een nieuwe Kerstpiek gerealiseerd in 2016. De gemiddelde weekomzet in de laatste twee weken van december 2016 steeg met 2,6 procent naar Euro 751 miljoen.

Dat blijkt uit cijfers van Gfk. De week vóór Kerst (wk 51) scoorde de hoogste omzet ooit met Euro 879 miljoen. De omzet in de Ná-Kerstweek (wk 52) bleef met Euro 624 miljoen iets achter bij de verwachting.


De supermarktomzet is in het jaar 2016 met 2,5 procent gestegen naar Euro 34,49 miljard (Euro 33,63 miljard in 2015). De omzet per kassabon steeg met 1,3 procent naar Euro 22,53 (Euro 22,23 in 2015). Het aantal uitgegeven kassabonnen in 2016 steeg met 1,2 procent.

Stijging supermarkt Q4 2016
Kijken we naar Q4 (wk 40-52) van 2016 dan zien we een stijging van de supermarktomzet van 3,3 procent naar Euro 8,81 miljard (Euro 8,52 miljard in Q4 2015). De omzet per kassabon steeg met 2,0 procent van Euro 22,57 (Q4 2015) naar Euro 23,02 (Q4 2016).

Verwachtingen 2017
Voor 2017 wordt een omzetgroei voor de supermarkten van 2,5 procent verwacht. Dit is gelijk aan de omzetgroei van 2016. Het aantal kassabonnen zal naar verwachting met 1,0 procent stijgen en de omzet per kassabon met 1,5 procent.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Aandeel multichannel shopper groeit gestaag
 Supermarkten doen goede zaken
 Omzet eigen merken supermarkt stijgt tijdens Paasweek
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10