zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Hot or not 2017

3 januari 2017 - Markt- & trendonderzoekers Klaus van den Berg en Evelien Dieleman hebben de Hot-Not 2017 gelanceerd. Voor dit jaar voorzien zij een radicale identiteitswisseling van de oude passieve consument die aan de zijlijn blijft toekijken naar de nieuwe actieve burger die het heft in eigen handen neemt.

Van den Berg: "2016 was een heftig, maar ook leerzaam jaar. De blik van Nederlanders en Europeanen gaat van buiten naar binnen bewegen. De extraverte focus op de negatieve buitenwereld van anderen gaat plaatsmaken voor een meer introverte belangstelling voor de positieve binnenwereld van uzelf. It’s the inside that really counts."



Ware ik
Dieleman: "In 2016 is de zoektocht naar de ware ik in gang gezet. Niet alleen mensen, maar ook organisaties en overheden gaan met de billen bloot. We verwachten meer eerlijkheid wat zich vertaalt in actief deelnemen in plaats van toekijken vanaf de zijlijn. Dat zal in 2017 nog meer zichtbaar worden."

HOT - NOT 2017

Black Friday  - Casual Friday

Onderaf - Bovenaf

Ethische piraten - Moraalridders

Circulaire economie - Disruptieve economie

Verkiezingsuitslagen - Opiniepeilingen

Privacy - Selfie

Vluchtelingen - Expats

Consumer mode - Producer mode  

Binnenland - Buitenland

Soberistas - Fashionistas

Ervaringsdeskundigen - De kletsende klasse

Bewoners – Toeristen

Diepgang - Oppervlakkigheid

Intelligence Augmentation (IA) - Artificial Intelligence (AI)

Professionele gamers – Iedereen is een vlogger

Vegan - Biologisch

Buurderij – Snackbar

Safe zones - Ontgroening

Desem dude – Quinoa meisje

On-demand - Abonnement

Engagement - Commentaar

Basisinkomen - Belastingparadijs

Protestborden - Reclameborden

Spraakopdracht - Spellingscontrole

Geheimen - Transparantie

Leon Naturally Fastfood - McDonalds

Glazen Klif - Glazen plafond

Hackers - IT-ers

Signal - Whatsapp

Sociale balans - Gentrificatie

Online discounters - Flagship stores

Fitgirl - Fotomodel

Data reclaim - Big data

Loonsverhoging - Loonmatiging

Yoost – Joop

Bots - Apps

Burgers - Consumenten

Mono stores – Concept stores

Lokale keuken - Exotische keuken

Collectief - Individueel

Robots - Drones

Geld is tijd - Tijd is geld

Wakker Dier – Plofkip
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Zes trends in Software Asset Management
 Trends in zakelijke communicatie
 De acht trends voor werkplekbeheer in 2017
 Tien consumententrends voor 2017
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10