zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Online klantbinding kan beter

25 november 2016 - Digital marketing begon als een klein onderdeel van de marketingmix, maar is uitgegroeid tot een belangrijke focus van veel merken en marketingteams.

De scheidslijn tussen on- en offline marketing vervaagt. De opkomst van mobiele apparaten maakt dat klanten continu online zijn. Marketing moet dan ook non stop en real-time via alle kanalen aan een langdurige online klantrelatie werken. Dit blijkt uit recent onderzoek van Mapp Digital naar de toepassing van digital marketing bij de top 50 e-commerce organisaties in Nederland.



Marketingstrategie
Mapp onderzocht de marketingstrategie van de top 50 e-commercemerken in Nederland. De bedrijven werden geanalyseerd op de drie hoofdkanalen: e-mail, mobiele apps en social media.
Terwijl in Nederland e-mail nog steeds de belangrijkste standaard in klantcommunicatie is, valt er nog veel winst te behalen bij de toepassing hiervan als het gaat om online klantbinding.

Bevindingen
Zo blijkt uit het onderzoek onder meer dat:
·      geen van de top 50 bedrijven een welkomstaanbieding stuurt aan nieuwe klanten
·      slechts twee procent een reactivering e-mail stuurt bij inactiviteit
·      89 procent nog geen video toepast in digitale nieuwsbrieven
·      83 procent geen instellingenopties biedt voor communicatie op maat
·      80 procent zijn e-mail nog niet geoptimaliseerd heeft voor mobiel.

Wilt u meer weten over de actuele status en verbeterpunten van e-commerce in Nederland, download dan hier het complete onderzoek.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Aanschaf financieel product niet mogelijk via voorkeurskanaal
 Klanten halen te weinig uit hun marketingsoftware
 Nieuw online model meet waarde van klanten
 In zes stappen naar een succesvolle SEA-campagne
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10