28 oktober 2016 -
De inzet van Social Media is onontbeerlijk in de War for Talent, die weer in volle hevigheid is losgebarsten. Dat blijkt uit de 2016 versie van het MrWork Social Media Recruitment Onderzoek van MrWork.
Het onderzoek is voor het derde jaar op rij gehouden. De uitkomsten geven een goed beeld van de trends en ontwikkelingen in Social Recruitment. Uit het onderzoek blijkt dat
- Social Media Recruitment is volledig doorgedrongen in personeelwerving. Een kleine minderheid van zeven procent maakt geen gebruik van Social Media. Van de bedrijven die aan Social Recruitment doen, gebruikt 56 procent minimaal drie kanalen. Hierbij is LinkedIn nog steeds marktleider én groeiende. Facebook blijft stabiel, YouTube en Instagram komen sterk op en Twitter valt terug.
- Employer Branding is in opkomst; 62 procent doet aan Employer Branding. Van de rest heeft 61 procent het op de planning staan. Bijna alle bedrijven gebruiken Social Media om hun aantrekkelijkheid als werkgever te versterken.
- De in Social Recruitment opkomende kanalen, zoals Snapchat, Instagram en WhatsApp investeren sterk in nieuwe functionaliteiten die zeer interessant zijn voor de recruitmentmarkt.
- Live videostreams, al dan niet op de mobiel, blijken zeer bruikbaar voor Employer Branding.
- Het in kaart brengen van de Candidate Journey wordt het startpunt voor Employer Branding.