zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nederlanders kiezen voor producten met keurmerk

21 oktober 2016 - Keurmerken spelen bij zes op de tien (61 procent) Nederlanders een rol bij de keuze voor eten en drinken. Voor consumenten zijn keurmerken voor dierenwelzijn het belangrijkste.

Max Havelaar is het bekendste keurmerk van Nederland. Dit blijkt uit de Smart Food Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 7.000 Nederlanders.



Dierenwelzijn belangrijkste keurmerk
Keurmerken voor het welzijn van dieren zijn het meest populair. Bijna vier op de tien (37 procent) Nederlanders vinden deze soort keurmerken belangrijk. Drie op de tien (32 procent) vinden keurmerken voor eerlijke handel belangrijk. Daarnaast vindt ruim een kwart (27 procent) keurmerken rondom natuur en milieu belangrijk. Wanneer producten met een keurmerk gekocht worden, betreft het vaak versproducten zoals vlees en vis.

Max Havelaar meest bekend
Van alle keurmerken is Max Havelaar de bekendste. Het keurmerk voor eerlijke handel dat sinds 1988 bestaat is bekend bij meer dan acht op de tien (84 procent) Nederlanders. Ruim zes op de tien consumenten zijn bekend met het EKO keurmerk en het Beter Leven Keurmerk is bij 56 procent bekend. Vrouwen zijn vaker bekend met keurmerken. Het EKO keurmerk is bij 71 procent bekend en zes op de tien kennen het Beter Leven Keurmerk.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

  Kwaliteit duurzame keurmerken belangrijker dan kwantiteit
 Nederlanders willen minder keurmerken
 KeurmerkenWijzer gidst consument door woud van labels en logo's
 Consument verdwaalt in keurmerkenwoud
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10