zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vijf tips om meer uit een CRM systeem te halen

17 oktober 2016 - Een bedrijf kan eigenlijk niet zonder CRM, of het nu gaat om een eenmanszaak of een bedrijf met honderden medewerkers. Een CRM bestaat in essentie voor de klant, hiermee is het immers mogelijk het contact met potentiële en bestaande klanten zo efficiënt mogelijk te onderhouden.

 Oorspronkelijk is het een databank met daarin alle relevante informatie over klanten en prospects, maar de mogelijkheden zijn intussen al veel uitgebreider. Zo kunnen marketing, klantenservice en sales geïntegreerd en geautomatiseerd worden, kan er klantendata mee geanalyseerd worden en is het handig voor communicatie met andere derde partijen. Een CRM kan zorgen voor meer klanttevredenheid, meer loyaliteit en uiteindelijk meer omzet. Joost Bakker van Zakelijke Software legt uit hoe u een CRM optimaal kunt benutten.


 
Een centrale plaats voor documenten en salesmateriaal
Salesmedewerkers hebben vaak dezelfde documenten en hetzelfde salesmateriaal nodig. Volgens Bakker heeft het meerdere voordelen deze in een CRM beschikbaar te stellen. "Hoe vaak komt het niet nog voor dat een offerte of brief per ongeluk op een brief met een verouderd sjabloon worden gedrukt? In een CRM kunt u altijd alleen de nieuwste versie van documenten en brochures plaatsen, zodat iedereen deze kan gebruiken. Ook wordt voorkomen dat mensen zelf het wiel gaan uitvinden met bepaalde formats van brieven, terwijl deze allang beschikbaar zijn."

Verder lezen? Ga naar Brisk Magazine.


Bron: Brisk Magazine
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 CRM-groeisprong verbetert operationele verankering CRM
 Organisaties staan te springen om Big Data, BI en Analytics binnen CRM
 CRM draagt weinig bij aan klantgerichtheid
 CRM in toekomstperspectief: wat gaat veranderen?
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10