zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Weinig Nederlanders meten zelf conditie en gezondheid

3 oktober 2016 - Slechts dertien procent van de Nederlanders meet zijn gezondheid en conditie met behulp van een online of mobiele applicatie zoals een app, een hartslagmeter of een smartwatch. Daarnaast geeft tien procent aan dit in het verleden wel eens te hebben gedaan.

Het merendeel van de Nederlandse bevolking (73 procent) heeft hier echter nog nooit gebruik van gemaakt. Nederland staat hiermee onderaan op de lijst als het gaat om het zelf meten van gezondheid en conditie.


Wereldwijd gezien meet 33 procent van de bevolking tegenwoordig zijn gezondheid en conditie. Achttien procent laat weten dit in het verleden wel eens te hebben gedaan.

Top vijf landen die gezondheid en conditie meten
De Chinezen staan bovenaan als het gaat om het zelf meten van conditie en gezondheid (45 procent). In Brazilie en de VS meet 29 procent van de bevolking hun gezondheid en conditie, gevolgd door Duitsland (28 procent) en Frankrijk (26 procent).

Meer dan de helft meet zelf om conditie te verbeteren
Wereldwijd gezien meet 55 procent hun gezondheid en conditie om in vorm te blijven of te verbeteren. 50 procent gebruikt meetapparatuur om zichzelf te motiveren en 35 procent wil hun energielevel verhogen.

Jongeren meten meer zelf
Nederlanders in de leeftijdsgroepen 15-19 en 20-29 jaar meten het meest hun gezondheid en conditie (beide 21 procent). De leeftijdsgroep 30-39 jaar volgt daarna met vijftien procent. Naarmate de leeftijd toeneemt, daalt het aantal personen dat zijn gezondheid en conditiezelf zelf meet.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Rio 2016 meest digitale Olympische Spelen ooit
 Acht mobiele trends van dit moment
 Nederlander monitort gezondheid 'smart'
 Smartwatch in vizier van Nederlandse consument
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10