zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Menselijke en digitale innovatie hard nodig bij ledenorganisaties en verenigingen

29 september 2016 - Als gevolg van de toenemende digitalisering ontstaan er kansen voor organisaties zonder klanten om op nieuwe manieren de relatie met leden aan te gaan en waarde toe te voegen binnen deze relatie. Een Customer Engagement-strategie helpt ledenorganisaties en brancheverenigingen om de nieuwe relatie goed in te vullen.

Hiervoor moet de branche inzetten op twee ontwikkelingen: de transformatie richting een digitaal businessmodel, met behulp van IT, en de transformatie richting een klantgerichte organisatie, met behulp van menselijke emotie. Dit stelt CRM Partnersin het eBook ‘Customer Engagement voor ledenorganisaties’.


 
Extreme klantgerichtheid
Customer Engagement is een filosofie van de klantrelatie die uitgaat van een extreme vorm van klantgerichtheid en service, waarbij een wederzijdse betekenisvolle en persoonlijke relatie wordt nagestreefd. Echter, doordat het contact met leden steeds vaker digitaal van aard is, wordt het persoonlijke klantcontact steeds waardevoller. Ledenorganisaties zullen goed moeten nadenken hoe zij het menselijke en digitale aspect strategisch inzetten om hun leden optimaal te bedienen. Het is voor verenigingen belangrijk om te investeren in een goede klantrelatie, die zowel sterk is op persoonlijk als op digitaal vlak. Met deze investering in Customer Engagement kunnen zij een stevige, betekenisvolle en persoonlijke relatie opbouwen waardoor tevreden leden, betrokken leden worden die loyaal zijn en optreden als ambassadeur.
 
Ambassadeurs
Peter Drost, verantwoordelijk voor het MembersLab bij CRM Partners: "In de consumentenmarkt timmert men al een tijdje hard aan de weg om het hart van de klant te veroveren. Juist die extreme klantgerichtheid zorgt ervoor dat de lat hoog ligt in de ledenbranche. Wanneer u slimme en makkelijke technologie combineert met menselijke emotie heeft u de ingrediënten in huis om van leden ambassadeurs te maken. Benieuwd of u dit al onder de knie hebt? Doe dan de Customer Engagement-test."
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Digitale transformatie? Onderschat de menselijke factor niet
 Innovatie industrie nodig voor behoud professionals
 Hoe zorgt u voor een innovatieve bedrijfscultuur?
 De prijs van innovatie
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10