Twaalf recruitmenttips voor Start-Ups en Scale-Ups
7 september 2016 -
Start-ups beginnen met een goed idee en de juiste financier. Maar scale-ups zijn juist ook sterk in recruitment. Deze doorgroeiers weten millennials met het juiste profiel aan te trekken. En die komen op de cultuur van uw bedrijf af.
Helena Naverbrant is area director bij Meltwater en geeft een dozijn recruitmenttips voor bedrijven die Forever Young willen blijven.
Helemaal top
Binnen de nieuwe economie is de concurrentie op de arbeidsmarkt groot. Uitstekende voorwaarden zijn het begin. Toptalent wil daarnaast ook bij topbedrijven werken. Als u een topbedrijf bent, moet u dat dus ook laten zien. En het is juist de bedrijfscultuur die bepaalt of u als ´helemaal top´ wordt ervaren.
De cultuur wordt ervaren door hoe we met elkaar omgaan; wat medewerkers met elkaar delen; hoe we samenwerken; door het profiel van het management; en door de managementstijl.
De waarde van de bedrijfscultuur voor de arbeidsmarktcommunicatie wordt nu nog onderschat. Dat biedt de kans om u te onderscheiden. Be good and tell it: bouw aan uw bedrijfscultuur en laat die voor u werken.
Top Tips
Dit zijn de Top Tips van Naverbrant hoe recruitment kan bouwen aan succes:
goede voorwaarden zíjn een voorwaarde
geef Millennials duidelijkheid over het werk en de werkomgeving, daar houden ze van
laat zien wat de kernwaarden van het bedrijf zijn
laat zien hoe (internationaal) uw bedrijf functioneert
toon het profiel en de persoonlijkheid van de leidinggevenden
bewaak de ´start up’-mentaliteit en wees aantrekkelijk voor ondernemende mensen met passie en buitenlandervaring, mensen die zelf ook succes willen en snel willen groeien
geef snel verantwoordelijkheden en coach zelfstandig talent
organiseer sessies om van elkaars successen en mislukkingen te leren
selecteer op een open geest die risico’s wil nemen
laat het allemaal zien, vooral ook via social media: bij company pride hoort ook het posten van foto’s van een teambuildingsessie, video’s van een bedrijfsfeest, of heel gewoon van het werk en de lunch
Millennials gaan voor hun idealen, dus wees maatschappelijke betrokken en laat dat zien
groepssollicitatie biedt in één klap de kans om uw cultuur te tonen en om kandidaten beter zichzelf te laten zijn