zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Zes manieren om van elke vergadering een productieve te maken

5 september 2016 - Tijd is kostbaar: eenmaal verspild, krijgt u die uren en minuten nooit terug. Het is dus nogal frustrerend om te beseffen hoeveel tijd er verloren gaan met slechte vergaderingen. Daarom presenteert Entrepreneur.com zes manieren om goede vergaderingen te organiseren.

Stuur de agenda van te voren rond


Stel deelnemers van de tevoren op de hoogte van de vergaderonderwerpen. Doe dit minstens 24 uur van tevoren zodat iedereen de kans heeft zich te verdiepen in de onderwerpen en zich goed voor te bereiden.

Begin op tijd
Als u niet op tijd begint, is de kans levensgroot dat u ook niet op tijd klaar bent. Daardoor kan de volgende bijeenkomst ook niet op tijd beginnen en voor u het weet loopt uw hele dag in het honderd.

Nodig de juiste deelnemers uit
Nodig niet klakkeloos iedereen uit, maar denk goed na wie waarom aanwezig zou moeten zijn. Elke deelnemer moet een duidelijke rol en een reden om aanwezig te zijn hebben.

Let op de lengte
Een goede vergadering is niet te kort en zeker niet te lang. Heeft u de noodzakelijke knopen doorgehakt? Beëindig de vergadering dan. Ook als u nog een half uur over heeft.

Geef elke vergadering een ‘parkeerplaats’
Wat doet u als u tijdens een vergadering in een discussie belandt die niets te maken heeft met het onderwerp maar zeker de moeite waard is? Zet het idee op de ‘parkeerplaats’ en beleg er een nieuwe vergadering over.

Eindig altijd met duidelijke actiepunten
Vat aan het eind van de vergadering de actiepunten samen en wijs iemand aan die verantwoordelijk is voor de uitvoering. Doet u dat niet, dan vergadert u de volgende keer over exact hetzelfde onderwerp.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 E-mail, bron van afleiding tijdens vergaderingen
 Inspirerende vergaderingen, hoe organiseert u die?
 Meer participatie in uw vergadering: zes tips
 Een goed begin van uw vergadering in zeven stappen
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10