zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Online populariteit van Virtual Reality en Augmented Reality stijgt 548 procent

30 augustus 2016 - De online populariteit van Virtual Reality- (VR) en Augmented Reality (AR)-apparaten is enorm toegenomen. Sinds januari 2015 is het aantal mentions op Twitter gestegen met maar liefst 548 procent. Dit blijkt uit het recente Adobe Digital Insights (ADI) onderzoek. 

Het ADI 2016 Gaming Report toont ook aan dat de HTC Vive het meest besproken VR-apparaat is. Ondanks dat dit device niet als eerste op de markt kwam, wordt het vaker op social media genoemd dan Microsoft HoloLens, Oculus Rift en de Playstation VR die binnenkort geïntroduceerd wordt.



Potentie benutten
Hoewel de populariteit van deze apparaten binnen de gaming community toeneemt, moeten marketeers de potentie van VR/AR binnen hun sector nog gaan benutten. "We zien meer social mentions over VR en AR-apparaten in relatie tot gaming, maar we zien geen stijging bij marketeers", stelt Becky Tasker, managing analyst bij ADI. "Nu is het moment voor marketeers om de mogelijkheden te verkennen en hiervan te leren. Er zijn voldoende voorbeelden van toepassingen van VR en AR in de gaming-industrie waar marketeers van kunnen leren. Er is nu nog weinig concurrentie."

Belangrijke onderwerpen
Het 2016 Gaming Report beschrijft ook een aantal andere belangrijke onderwerpen binnen de industrie, zoals de sterke toename van eSports op social media en hoe de verkoop van games wordt beïnvloed door publieke bèta tests.
In Europa is het aantal social mentions over eSports in een jaar tijd met 40 procent gestegen, meer dan in Amerika en Azië. Verder hebben eSports in totaal wereldwijd meer volgers op social media dan een aantal traditionele sporten, zoals de Amerikaanse NFL (National Football League), NHL (National Hockey League) en MLB (Major League Baseball).
Het ADI-rapport concludeert ook dat publieke bèta tests van games een win-win situatie zijn voor zowel gamers als ontwikkelaars. Games die uitgebreid werden getest voor de officiële introductie verkochten 1,7 keer zoveel op de dag voor de release in vergelijking met games zonder publieke bèta. Over de gehele geanalyseerde periode verkochten publieke bèta games 4,2 keer zoveel.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Ruim tien procent van de Nederlanders vindt virtueel even goed als face-to-face
 Laat uw team zelf nieuwe technologieën kiezen
 Is de toekomst virtueel?
 Online gamers zijn betere managers
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10