zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Verbetering huis: verandering tuin heeft grootste voorkeur

25 augustus 2016 - Als het gaat om veranderingen aan woningen, zou 33 procent van de Nederlanders iets willen veranderen aan hun tuin, erf of patio. 30 procent zou meer opbergruimte willen hebben en 24 procent wil iets veranderen aan het meubilair en het gemak waarmee het huis schoongemaakt kan worden (hygiëne).

Dit blijkt uit onderzoek van Gfk. Mannen en vrouwen vinden beide veranderingen aan de tuin belangrijk en ook de wens voor meer opbergruimte is gelijk. Er zijn ook verschillen tussen de wensen van de mannen en vrouwen. Vrouwen (29 procent) willen graag dat het huis makkelijker schoon te maken is terwijl mannen liever iets zouden willen veranderen aan de omvang en indeling van de woning (23 procent).


Wereldwijd gezien staat veranderen aan interieur/styling bovenaan (39 procent). De tuin komt pas op de achtste plek.

Landenvergelijk
Japan, Canada, United Kingdom, Zweden, Spanje en Italië hebben allemaal veranderingen aan opbergruimte bovenaan staan.
Veranderingen aan omvang en indeling staan in Hong Kong en Argentinië op de eerste plaats.
Veranderingen aan het interieur hebben de grootste voorkeur in Zuid Korea, China, Turkije, Rusland, Polen, Frankrijk en Tsjechië. Amerika geeft als enige land een opgeruimd huis als eerste aan.
Meubilair is het belangrijkste in Mexico en Brazilië. België, Duitsland en Australië hebben net als Nederland de tuin bovenaan staan.

Top vijf landen die geen van genoemde aspecten wil veranderen
Nederland heeft de meeste mensen die geen van de genoemde aspecten wil veranderen aan hun woning (22 procent). Nederland wordt op dit terrein gevolgd door Japan (twintig procent), Duitsland (achttien procent), Frankrijk (zeventien procent) en België (zeventien procent).

 
 Doorsturen   4 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 'We willen het liefst thuiswerken, tenzij we ook kunnen slapen op kantoor'
 Zonnige tendens woningen met zwembad
 Vaklieden in en om het huis meest vertrouwd, adviseurs het minst
 Vader krijgt dit jaar BBQ of tuingereedschap
 
 
reacties
 
Overbeek  |   | 
5-02-2018
 | 
11:29 uur
Interessant artikel! Leuk om te horen dat de tuin zo veel waarde krijgt (nationaal alsmede internationaal), goed voor de tuinmarkt.
Bestrating-online.nl  |   | 
16-04-2020
 | 
13:14 uur
Met de tuin worden uiteraard niet alleen de planten bedoeld...de bestrating speelt hierin ook een grote rol. Nette sierbestrating, goed aangelegde opsluitbanden, mooie tegels voor bij de barbecue plaats. Het helpt allemaal enorm voor het gevoel wat mensen in de tuin krijgen.
Rooijackers  |   | 
23-02-2021
 | 
14:52 uur
Wat leuk om te lezen! Een tuin is ook zeker een visitekaartje van een huis, niet alleen het huis zelf. De tuin en de gebruikte beplanting, bestrating en het meubilair zorgen voor die finishing touch. Een tuin maakt het af!
Bart  |   | 
5-05-2021
 | 
12:37 uur
De tuin is een verlengde van de woonkamer. Een comfortabele en volmaakte tuin is de finishing touch van elke woning.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10