zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Autoverkopen juli 2016 dalen met 7,6 procent

12 augustus 2016 - In de maand juli zijn in totaal 31.261 nieuwe personenauto’s geregistreerd, dat is 7,6 procent minder dan in dezelfde maand vorig jaar (33.820 stuks). Dit jaar, de maanden januari t/m juli, zijn er in totaal 225.223 auto’s geregistreerd, een daling van 4,2 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2015 (235.114 stuks).

Eén en ander blijkt uit de officiële cijfers van RAI Vereniging, BOVAG en RDC | Centraal Bureau Mobiliteit Informatie.


Voor heel 2016 verwachten de brancheorganisaties dat de personenautoverkoop rond een totaal van 400.000 stuks uitkomt en dat is circa 50.000 exemplaren minder dan in 2015. Destijds werden in de laatste maanden van het jaar zeer veel fiscaal vriendelijke modellen gekentekend onder invloed van de wijziging in regels voor zakelijke bijtelling per 1 januari. In de laatste maanden van 2016 zal iets soortgelijks gaan gebeuren met de modellen die dit kalenderjaar nog in de categorie van vijftien procent bijtelling vallen en dat zijn hoofdzakelijk de plug-in hybrides. Anderzijds zal de registratie van modellen waarvoor nu 25 procent bijtelling is verschuldigd, worden uitgesteld. Vanaf 2017 geldt nog maar één bijtellingstarief voor zakelijke rijders, namelijk 22 procent. Alleen volledig elektrische auto’s blijven fiscaal gunstig(er) met vier procent bijtelling.

De vijf best verkochte merken in juli 2016 zijn:
1. Volkswagen (5.167 stuks/16,5 procent marktaandeel)
2. Renault (3.083/9,9 procent)
3. Opel (2.289/7,3 procent)
4. Peugeot (1.996/6,4 procent)
5. Ford (1.864/6 procent)

De vijf best verkochte modellen in juli 2016 zijn:
1. Volkswagen Polo (1.412 stuks/4,5 procent marktaandeel)
2. Volkswagen Golf (inclusief Sportsvan) (1,278/4,1 procent)
3. Volkswagen UP! (1.094/3,5 procent)
4. Renault Clio (999/3,2 procent)
5. Opel Astra (852/2,7 procent)

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Tweedehands auto populair
 Fiscale discriminatie 25 procent-bijtellingsrijders vanaf 2017
 Acht vragen en antwoorden over zakelijk autodelen
 Consument wil geen auto meer bezitten
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10