zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vijf tips voor een succesvolle customer transformation

11 augustus 2016 - Digitale transformatie is een term die momenteel de aandacht van veel organisaties trekt. Organisaties zijn geïnteresseerd in het fenomeen, maar zoeken naar de juiste manier om digitale transformatie binnen hun eigen organisatie door te voeren.

Een optimale digitale transformatie-strategie zorgt voor grote veranderingen die de klantervaring ten goede komen. Progress biedt vijf tips om ervoor te zorgen dat klanten tevreden zijn en terug blijven komen: 



1.    Creëer een gestroomlijnde, omnichannel contentbenadering
Veel bedrijven spenderen te veel tijd aan contentupdates binnen de kanalen, zoals web, mobiel, social media, et cetera. Het is een uitdaging om ervoor te zorgen dat de merkconsistentie binnen alle kanalen op peil blijft en dat wijzigingen in de content tijdig doorgevoerd worden. Met name doordat klanten verwachten dat veranderingen extreem snel worden verwerkt. Door een sterk fundament en framework te ontwikkelen en het contentmanagement te centraliseren, is het mogelijk om meer tijd vrij te maken voor belangrijke zakelijke strategieën en het creëren van nieuwe kansen.

2.    Bied een geoptimaliseerde ervaring op basis van klantbehoeften
Elke dag heeft een consument wel ergens een gepersonaliseerde, digitale ervaring. Tegenwoordig verwachten klanten ook een dergelijke ervaring, op hun smartphone, desktop of tablet. Het is daarom noodzakelijk om een consistente ervaring te bieden op alle kanalen en analyse-tools in te zetten die ervoor zorgen dat u de content kunt afstemmen op de juiste fase in de customer journey.

3.    Luister naar de klant en handel daarnaar
De juiste persoon om te vragen wat de beste klantervaring is, is de klant zelf. Zorg ervoor dat u de juiste mensen en de juiste technologie op de juiste plek hebt om in staat te zijn feedback van klanten te ontvangen en hier adequaat op te reageren. Implementeer een solide strategie, waarin niet alleen feedback verzameld wordt, maar ook ingespeeld kan worden op de immer veranderende behoeften van de klant binnen de gewenste tijdspanne.

4.    Werk intern samen
Vaak is de ondernemende kant van de organisatie gefocust op strategie en is IT met name gericht op de implementatie van processen. Gebruik daarom een gecentraliseerd framework waarin content updates efficiënt gemaakt kunnen worden. Hierdoor kan IT focussen op innovatie. Het is zaak dat iedereen binnen de organisatie samenwerkt aan klanttevredenheid. Door dit gemeenschappelijke doel na te streven en samen processen en strategieën te formuleren, worden deze doelen snel bereikt.

5.    Blijf flexibel
Transformaties in de markt, disruptieve technologieën en de veranderende behoeften van klanten zullen altijd blijven bestaan. U kunt de behoeften die klanten over vier of vijf jaar hebben niet voorspellen. Om in te kunnen spelen op deze veranderingen, heeft u een krachtige oplossing en framework nodig die u kunt uitbouwen en aanpassen op basis van de nieuwe strategieën die u ontwikkelt, waardoor u snel kunt inspelen op nieuwe kansen.

Veranderende behoeften
"Het hele concept van digitale transformatie draait om de constant veranderende behoeften van klanten," zegt Mark Troester, Vice President of Solutions Marketing, Digital Transformation bij Progress. "Zonder een geoptimaliseerde klantervaring, zullen klanten de overstap maken naar de concurrent die wel kijkt naar de persoonlijke behoeften van deze klant en deze blijft optimaliseren tijdens de gehele klantreis."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Merken die investeren in customer experience verwachten omzetgroei
 Meest klantgerichte bedrijf van Nederland gekozen
 Van ROI naar customer journey succes
 Hero of Zero? Customer Engagement test helpt organisaties klantbeleving verbeteren
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10