zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Aandeel multichannel shopper groeit gestaag

9 augustus 2016 - De supermarktomzet is in juli met 0,3 procent gestegen van Euro2,58 miljard (juli 2015) naar Euro2,59 miljard (juli 2016). Per kassabon werd er in juli een procent meer afgerekend (22,16 in juli 2016 en 21,94 euro in juli 2015). Door een daling van het aantal bezoeken is de omzetgroei in de maand juli echter beperkt (-0,7 procent).

In de eerste zeven maanden van dit jaar is de supermarktomzet met 2,3 procent gestegen naar 19,86 miljard euro (19,42 miljard t/m juli 2015). De omzetgroei neemt echter af gedurende het jaar. De groei was in het eerste kwartaal van dit jaar 2,9 procent en in het tweede kwartaal 2,2 procent. Voor heel 2016 wordt, op basis van 52 weken, een omzetgroei van 2,2 procent verwacht.



Multichannel shoppers
Het aantal multichannel shoppers (zowel online als fysiek boodschappen doen in supermarkt) is in het tweede kwartaal van 2016 gestegen naar 5,9 procent (3,5 procent in Q2 van 2015). In het tweede kwartaal van 2016 ligt het aandeel 70 procent hoger dan een jaar eerder. Multichannel shoppers hebben in het tweede kwartaal van dit jaar bijna 30 procent van hun bestedingen online besteld.
Daarnaast geven ze 22 procent meer uit aan het boodschappenpakket dan gemiddeld. Dit komt vooral de oververtegenwoordiging van welgestelde gezinnen binnen de multichannel shoppers.
De totale online omzet in de supermarkt is nog beperkt maar is in het tweede kwartaal van dit jaar gegroeid naar 2,1 procent.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Albert Heijn populairste werkgever voor startende jongeren
 Supermarkten doen goede zaken
 Tien aanbevelingen voor effectieve multichannel marketing
 Datamanagement onderschat onderdeel van multichannelstrategie
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10