zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Bedrijfsleven zegt flinke verkiezingsfondsen toe aan Pim Fortuyn

17 oktober 2001 - Pim Fortuyn is actief fondsen aan het werven voor zijn politieke campagne. Volgens de kandidaat-lijsttrekker van Leefbaar Nederland hebben mensen uit de wereld van het onroerend goed hem ruim drie en half miljoen euro (acht miljoen gulden) aan campagnegeld toegezegd.

Dit meldde de Volkskrant gisteren.



In vergelijking met de gevestigde partijen is het bedrag al flink meer dan in 1998 gemiddeld werd uitgegeven aan campagnes. Bij de verkiezingen in 1998 gaf de VVD volgens De Volkskrant zo’n 1,8 miljoen gulden uit, de PvdA 2,2 miljoen, het CDA 2 miljoen, D66 achthonderdduizend gulden en GroenLinks 1 miljoen.
Volgens de campganeleider van nieuwkomer Leefbaar Nederland (LN) betekent de oorlogskas van Fortuyn niet automatisch dat hij daadwerkelijk lijstrekker zal worden. Hij moet eerst worden gekozen.

Fortuyn verwierf bekendheid als columnist van Elsevier en als vaste commentator van het tv-programma Business Class van Harry Mens. Hij oogste zowel bewondering als kritiek voor zijn oproep om een koude oorlog te verklaren aan de Islam.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10