zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Hoe krijgt Max Verstappen zijn Porsche GT3 RS verzekerd?

1 augustus 2016 - In Nederland moet een piepjonge houder van een rijbewijs stad en land afreizen om een modale VW Golf GTI verzekerd te krijgen. En als het al lukt, kost dat tot 4,5 keer de gemiddelde premie. Of zelfs nog meer. Hoe heeft Max Verstappen (18), de absolute sensatie van de Formule 1-racerij, dat dan geflikt met zijn peperdure privé-bolides?

Verstappen kreeg recent van Red Bull-sponsor Aston Martin een V12 Vantage S ter waarde van circa € 270.000,- cadeau. Niet voor op de baan, maar voor op straat. Kort daarna kocht ‘the boy wonder’ er uit eigen zak een Porsche GT3 RS bij. "Als Max in Nederland naar een reguliere verzekering op zoek is gegaan, heeft hij vaak zijn kop gestoten," veronderstelt verzekeringsexpert Remco Verdurmen van Pricewise.nl. "Zelfs een doodgewone middenmoter als de Golf GTI is hier tot uw 24e bijna niet te verzekeren."


 
Schaderisico’s

Autoverzekeraars zijn vanwege de schadestatistieken niet blij met jeugdige bestuurders. Al he-le-maal niet wanneer ze in een dikke auto rijden. Dat ondervond Feyenoord-voetballer Eljero Elia. Hij beklaagde zich er vorige week over dat hij geen verzekeraar kon vinden voor zijn nieuwste auto. In de media werd gerefereerd naar een verkeersongeluk in 2013, waarbij Elia zijn Bentley in de prak reed – buiten zijn schuld. Dat hij glimlachend met het wrak op de foto ging, zal verzekeraars niet hebben aangemoedigd. Maar dat is niet de belangrijkste oorzaak.

Premie topklasse superduur
Remco legt uit hoe het zit: "Voor een polis voor exotische auto’s kunt u veelal terecht bij het gespecialiseerde Turien & Co. en Delta Lloyd (Xclusief). Maar beide hanteren voor de bestuurder een leeftijd vanaf circa 30 jaar. Bent u jonger of heeft u een schadeverleden, dan komt u al snel terecht bij Rialto, het laatste station. Ook voor wanbetalers. En dan betaalt u ineens een stuk meer voor uw autoverzekering."

Voetballers in de fout
Voetballers staan niet in een goed daglicht als het op veilig autorijden aankomt. Zo deed de excentrieke Italiaan Mario Balotelli zijn bijnaam als ongeleid projectiel niet alleen eer aan op het gras. Diafra Sakho (Senegal) haalde de ook Engelse krantenkoppen met een crash, evenals een dronken Arturo Vidal (Chili), Cesc Fàbregas (Spanje) en sterspeler Christiano Ronaldo (Portugal). Dat u niet per se een voetballer hoeft te zijn om brokken te maken, bewees dj Afrojack. Hij heeft de verzekeraars ook niet meer voor het uitkiezen nadat hij zijn Ferrari binnen een uur in de vangrail parkeerde.

Uitmuntende coureur
Max Verstappen lijkt door zijn behaalde prestaties daarentegen wél een betrouwbare bestuurder. Remco vervolgt: "Ik zie ook dat Max een uitmuntend coureur is met geweldige stuurmanskunsten op het circuit. Maar dat betekent niet automatisch dat hij zich gedraagt als een heer in het verkeer. Of dat zijn ervaring een garantie tegen schade is. Eind vorig jaar reed Formule 1-kampioen Lewis Hamilton op de openbare weg zijn Pagani Zonda 760LH in de kreuk. Met een mega-schade tot gevolg. En hij is al drievoudig wereldkampioen."

Olav Mol
"Aan de superauto’s die F1-coureurs cadeau krijgen van sponsors hangt meestal een soort bedrijfsverzekering,’’ vertelt journalist Olav Mol, tegenwoordig F1-commentator voor Ziggo. Hij kent het racecircus als zijn broekzak. Over zijn belevenissen in de afgelopen vijfentwintig jaar schreef hij recent een boek: Een leven met Formule 1. Hoe dat met een privéauto geregeld is, valt buiten zijn gezichtsveld. "Maar de moraal van verzekeraars kennende… Als Hamilton kucht en zegt dat hij 10.000 euro premie per maand wil betalen, dan zegt een verzekeraar vast zonder aarzelen: ‘Graag!'"

Max Verstappen: Monegask
Vanaf Hockenheim, waar dit weekend de Duitse Grand Prix wordt gereden, vult Max’ personal manager Raymond Vermeulen aan: "De Aston Martin heeft Max vrij ter beschikking als een leaseauto en die moet hij weer inleveren als hij ooit bij het F1-team van Red Bull zou weggaan. Met die auto rijdt hij af en toe lekker door Monaco. Want daar woont Max tegenwoordig. Hij is Monegask – zoals ze een inwoner van Monaco noemen. Hoe lastig het verzekeringstechnisch in Nederland is geregeld, weet ik niet eens en dat maakt ook niets uit. In Monaco leverde de autopolis voor zijn privé-Porsche nul problemen op," zegt Raymond.

Topverdieners F1
Over de hoogte van de verzekeringspremie zwijgt Vermeulen. Maar daar wil F1-commentator Olav Mol nog wel iets over vertellen. Volgens hem cashen coureurs in de topteams de Formule 1 – en daartoe behoort Verstappens Red Bull Racing – tot 28.000.000 euro per jaar. "In die luxe wereld vallen ze echt niet over een autopremie. Ook Max niet," zegt Olav.
 


Bron: PriceWise
 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Nederland goedkoop qua autohuur
 Autoverzekering in Utrecht het duurst
 Automobilist weet weinig over zijn autoverzekering
 Agressief rijgedrag grootste ergernis automobilist
 
 
reacties
 
Andre  |   | 
1-08-2016
 | 
11:37 uur
Volgens mij woont hij in Monaco en daar is het verzekeren van dat soort auto's routinewerk en dit geldt ook voor de spoiled kids van de daar wonende ouders. 😉
Heidy  |   | 
2-08-2016
 | 
07:58 uur
@andre... jouw reactie is op de kop?? Het stuk niet gelezen? 🤔😑

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10