zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Wireless speakers: Innovatieve technieken, ouderwetse garantievoorwaarden

14 juli 2016 - Heerlijk van het mooie weer én muziek genieten in de tuin met een bluetooth speaker of muziek in huis streamen via een wifi speaker. Het is nog maar een kwestie van tijd voordat merken een combi-speaker (wifi en bluetooth) op de markt brengen op basis van een Google cast oplossing of met een open source.

De allernieuwste technologieën worden gebruikt om te innoveren maar is de garantie ook zo vooruitstrevend? Certimark heeft hier onderzoek naar gedaan en daarvoor de beschikbare garantievoorwaarden van 42  bekende merken onder de loep genomen.


 
Verbeterslag
Veel van de opgevraagde garantievoorwaarden zijn aan innovatie toe. In het algemeen wordt er voldaan aan de wetgeving maar wordt de consumentenverwachting uit het oog verloren. Ouderwets eigenlijk want op allerlei gebieden willen de merken voldoen aan de eis en verwachting van de consument. Bij veel wireless speakermerken is er nog een verbeterslag te behalen om de garantie en service beter te laten aansluiten op het imago van het merk. Merken die het wel goed voor elkaar hebben zijn onder andere koplopers Harman Kardon en JBL maar ook Bose en LG doen het erg goed.

Bluetooth vs Wifi
Certimark heeft een onderscheid gemaakt in de beoordeling van de garantievoorwaarden van bluetooth speakers en wifi speakers. Dit onderscheid is gemaakt omdat het vaak andere merken betreft, wifi speakers in de regel duurder zijn in aanschaf en de geluidskwaliteit verschillend is.
Sonos is op het gebied van wifi speakers speler van het eerste uur, tegenwoordig hebben ze er een hoop concurrerende merken bij van onder andere Samsung, Bose en Harman Kardon bij. Opvallend is dat eerstgenoemde niet binnen de top tien valt net zoals Loewe, Panasonic en JVC. Deze merken scoren vaak een één of twee sterren garantiekeurmerk. Dit betekent dat deze merken de rand opzoeken als het gaat om consumentenrecht.

Uitstekende garantie
Merken met een vijf-sterren beoordeling kunnen zich profileren op hun uitstekende kwaliteit garantieservice. Hoewel alle beoordeelde merken niet tegemoetkomen aan de door de consument gewenste garantietermijn van drie tot vijf jaar, voldoen zij op andere punten wel ruimschoots aan de consumentenverwachting.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Werkende irriteert zich vooral aan vloekende collega’s
 Driver’s Seat ultieme autoplaat van 2015
  ‘Clocks’ van Coldplay verkozen tot ultieme autoplaat
 Internet: eerste levensbehoefte?
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10