zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Zo moet het niet: de veel voorkomende fout bij online adverteren

11 juli 2016 - Steeds meer bedrijven maken dankbaar gebruik van de mogelijkheden van adverteren op internet. Met mooie beelden en passende slogans wordt een groot publiek bereikt via veel verschillende kanalen. In Google AdWords bijvoorbeeld kunt u gemakkelijk uw eigen campagne inrichten.

U bepaalt het doel van de campagne, u kiest een mooi bijpassend beeld, beslist welk budget u wilt gebruiken en op welke kanalen u zichtbaar wilt zijn. Heeft u dit allemaal gekozen dan zet u de campagne voor een bepaalde tijd aan. Niets aan de hand, laat die (potentiële) klanten maar komen! Dat dit niet altijd zo werkt, blijkt uit een grove fout die vaak gemaakt wordt.



Fout
Annemarie ten Brinke van Team Nijhuis heeft in samenwerking met haar collega Bart Brager deze fout in kaart gebracht. Deze fout zorgt ervoor dat uw advertentie geassocieerd wordt met hele andere zaken. Soms heeft dit weinig gevolgen voor het bedrijf en wordt het incident snel vergeten, soms leidt dit tot een flinke deuk in het imago van een bedrijf. Het is belangrijk om een advertentie campagne goed aan te pakken en rekening te houden met de functies die binnen Google AdWords beschikbaar zijn om dit te voorkomen. Aan het einde van dit artikel vindt u de oplossing om ervoor te zorgen dat u deze fout zelf niet maakt. Online adverteren moet uw bedrijf helpen, niet schaden.

Verder lezen? Ga naar Brisk Magazine.


Bron: Brisk Magazine
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Mobiel adverteren stijgt wereldwijd explosief
 Reclame op smartphone werkt
 Zichtbaarheid en sales bepalen succes online reclamecampagne
 Online en interactief adverteren neemt explosief toe
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10