Zo moet het niet: de veel voorkomende fout bij online adverteren
11 juli 2016 -
Steeds meer bedrijven maken dankbaar gebruik van de mogelijkheden van adverteren op internet. Met mooie beelden en passende slogans wordt een groot publiek bereikt via veel verschillende kanalen. In Google AdWords bijvoorbeeld kunt u gemakkelijk uw eigen campagne inrichten.
U bepaalt het doel van de campagne, u kiest een mooi bijpassend beeld, beslist welk budget u wilt gebruiken en op welke kanalen u zichtbaar wilt zijn. Heeft u dit allemaal gekozen dan zet u de campagne voor een bepaalde tijd aan. Niets aan de hand, laat die (potentiële) klanten maar komen! Dat dit niet altijd zo werkt, blijkt uit een grove fout die vaak gemaakt wordt.
Fout
Annemarie ten Brinke van Team Nijhuis heeft in samenwerking met haar collega Bart Brager deze fout in kaart gebracht. Deze fout zorgt ervoor dat uw advertentie geassocieerd wordt met hele andere zaken. Soms heeft dit weinig gevolgen voor het bedrijf en wordt het incident snel vergeten, soms leidt dit tot een flinke deuk in het imago van een bedrijf. Het is belangrijk om een advertentie campagne goed aan te pakken en rekening te houden met de functies die binnen Google AdWords beschikbaar zijn om dit te voorkomen. Aan het einde van dit artikel vindt u de oplossing om ervoor te zorgen dat u deze fout zelf niet maakt. Online adverteren moet uw bedrijf helpen, niet schaden.