zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Supermarkten doen goede zaken

27 juni 2016 - Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL), maakt tijdens haar jaarlijkse haringparty in het Kurhaus bekend dat de supermarktomzet in 2015 met 4,6 procent is gestegen van 34,3 naar 35,9 miljard euro. De economische crisis heeft de afgelopen jaren zijn sporen achtergelaten in de Nederlandse economie.

Toch heeft de supermarkt- en foodservice branche daar weinig onder te lijden gehad. Sterker nog: er is in magere tijden zelfs sprake van omzetgroei.



Niet bezuinigen op eten en drinken
Dit is vooral te danken aan het feit dat de consument andere keuzes maakt en niet bezuinigt op eten en drinken. Ook nu kiest de supermarktklant vaker voor gemak. De supermarkten spelen hierop in door een gemaksassortiment aan te bieden, maar ook door boodschappen thuis te bezorgen en online bestellen mogelijk te maken. De hybride consument zorgt voor blurring van food retail en food serviceconcepten. Zo'n ontwikkeling toont als geen ander de flexibiliteit en de dynamiek van de branche als geheel.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Omzet eigen merken supermarkt stijgt tijdens Paasweek
 Supermarkten 'gewoon' open op Eerste & Tweede Kerstdag
 Prijsniveau supermarkten omhoog door grondstoffenschaarste
 Supermarkten zoeken naar managers
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10