zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Steeds meer marketingbudget gaat naar visuele content

3 juni 2016 - Marketingmanagers verwachten de komende jaren meer uit te geven aan visuele content. Met name video en grafisch ontwerp zijn populaire investeringen. Dat blijkt uit internationaal onderzoek van LEWIS. Twee op de drie marketingmanagers (66 procent) verwacht dat het budget voor visuele content volgend jaar stijgt.

Slechts drie procent wil hier minder aan uitgeven, de resterende 31 procent houdt het budget gelijk. De belangrijkste redenen voor het inzetten van visuele content zijn de relatief hoge mate van interactie (67 procent), de populariteit van visuele content op social media (50 procent) en de emotionele aantrekkingskracht van visuals (47 procent).


 
Ontwerp en video
Grafisch ontwerp en video zijn de meest populaire vormen van visuele content; ze worden door respectievelijk 79 en 70 procent van de marketeers ingezet. De meerderheid van de ondervraagden (71 procent) maakt gebruik van interne resources om deze content te ontwikkelen, meer dan de helft zet (daarnaast) externe bureaus in.
 
ROI
Desgevraagd geven vier op de vijf (81 procent) van de ondervraagden aan dat ze de ROI van visuele content meten. Twee derde (66 procent) heeft een positieve ROI op visuele content. De meest gebruikte KPI’s zijn het aantal views (69 procent), likes (50 procent) en unieke viewers (49 procent). Opvallend genoeg worden click-through rates slechts door vijftien procent van de respondenten gebruikt om het succes van visuele content te meten.

Populaire content 
De merken die het meest gewaardeerd worden om hun visuele communicatiestrategie zijn Apple, YouTube en Coca-Cola.
 "Het verbaast ons niet dat visuele content enorm populair is bij marketeers wereldwijd," aldus Jurriaan de Reu, hoofd Benelux van LEWIS Pulse. "We zien al geruime tijd een toename in de vraag naar video, graphics, fotografie en design. Ook beheren we veel social kanalen en social media-campagnes voor onze klanten en zien hierbij dat visuele content 94 procent meer views krijgt dan content zonder relevant beeldmateriaal. We geloven dan ook dat succesvolle marketing en communicatie meer moet leunen op visuals en video en minder op woorden."
 
In het onderzoek werden 422 decision makers in marketing ondervraagd in Europa, de VS en APAC.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Managers moeten meer doen met hun rechterhersenhelft
 Tekst trekt meer aandacht dan afbeeldingen
 Interactieve video bovenaan het verlanglijstje van marketeers
 Organisaties: investeer in digitale klantinteractie of mis de boot
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10