zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Inzicht in de trends in B2B Marketing

30 mei 2016 - Waar zijn B2B marketeers anno 2016 mee bezig en waar zouden ze zich mee bezig willen of moeten houden? Wat zijn de doelstellingen van B2B marketeers, waar worden ze ‘op afgerekend’ en hoe gaan zij de uitdagingen aan om succes te behalen? U vindt de antwoorden in het B2B Marketing Trendrapport 2016.

Het rapport is de uitwerking van onderzoek dat door het Platform Innovatie in Marketing (PIM) en Blinker is uitgevoerd onder B2B marketeers in Nederland. Het rapport geeft inzicht in hoeverre de gesignaleerde trends invloed hebben op de activiteiten van B2B marketeers. In het rapport worden achttien conclusies getrokken die zijn verdeeld over drie thema’s: content marketing, marketing automation en accountability.



Drie opvallendste conclusies
 
  • Conclusie in trend ‘Content marketing’:
    70 procent van de marketeers past content marketing toe
  • Conclusie in trend ‘Marketing automation’:
    25 procent van de marketeers werkt met een marketing automation oplossing
  • Conclusie in trend ‘Accountability’:
    70 procent van de marketeers maakt zijn resultaten inzichtelijk

  • Doel onderzoek
    Het B2B Marketing Trendrapport is een initiatief van PIM en Blinker en in deze vorm tot stand gekomen als gevolg van een intensieve samenwerking tussen beide organisaties. Er is gekozen voor een aanpak waarbij de uitkomsten van kwalitatief onderzoek input vormen voor een grootschalig kwantitatief onderzoek. Aan het kwantitatieve deel van het onderzoek hebben in totaal 533 marketeers meegewerkt.
    "Het B2B Marketing Trendrapport geeft inzicht in wat er op dit moment speelt bij B2B marketeers en deze inzichten en resultaten geven hen de ruimte om zich te spiegelen aan hun soortgenoten of om zich te laten inspireren dingen anders te doen of bekijken. Daarom vinden wij het belangrijk om dit onderzoek te doen," vertelt Mark van den Berg, Commercieel Manager bij Blinker. 

    Benieuwd naar alle resultaten? Download het rapport hier.

     
     Doorsturen   Reageer  

     

    Laatste nieuws

     Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
     Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
     Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
     

    Gerelateerde nieuwsitems

     'Merken bieden nog geen consistente ervaring'
     Klanten halen te weinig uit hun marketingsoftware
     In zeven stappen uw contentplan op papier
     B2B e-mails scoren op alle facetten beter dan B2C e-mails
     
     
    reacties
     
    Er zijn nog geen reacties.

    REAGEREN

    Naam:
    Emailadres:
    URL: (niet verplicht) http:// 
     
    Reactie/Opmerking:
    Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
     
    Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
    Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
    reacties
    Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
    ‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
    Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
    Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
    Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
    Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
    Mind your data (1) 
    top10