30 mei 2016 -
Waar zijn B2B marketeers anno 2016 mee bezig en waar zouden ze zich mee bezig willen of moeten houden? Wat zijn de doelstellingen van B2B marketeers, waar worden ze ‘op afgerekend’ en hoe gaan zij de uitdagingen aan om succes te behalen? U vindt de antwoorden in het B2B Marketing Trendrapport 2016.
Het rapport is de uitwerking van onderzoek dat door het Platform Innovatie in Marketing (PIM) en Blinker is uitgevoerd onder B2B marketeers in Nederland. Het rapport geeft inzicht in hoeverre de gesignaleerde trends invloed hebben op de activiteiten van B2B marketeers. In het rapport worden achttien conclusies getrokken die zijn verdeeld over drie thema’s: content marketing, marketing automation en accountability.
Drie opvallendste conclusies
Conclusie in trend ‘Content marketing’: 70 procent van de marketeers past content marketing toe
Conclusie in trend ‘Marketing automation’: 25 procent van de marketeers werkt met een marketing automation oplossing
Conclusie in trend ‘Accountability’: 70 procent van de marketeers maakt zijn resultaten inzichtelijk
Doel onderzoek
Het B2B Marketing Trendrapport is een initiatief van PIM en Blinker en in deze vorm tot stand gekomen als gevolg van een intensieve samenwerking tussen beide organisaties. Er is gekozen voor een aanpak waarbij de uitkomsten van kwalitatief onderzoek input vormen voor een grootschalig kwantitatief onderzoek. Aan het kwantitatieve deel van het onderzoek hebben in totaal 533 marketeers meegewerkt.
"Het B2B Marketing Trendrapport geeft inzicht in wat er op dit moment speelt bij B2B marketeers en deze inzichten en resultaten geven hen de ruimte om zich te spiegelen aan hun soortgenoten of om zich te laten inspireren dingen anders te doen of bekijken. Daarom vinden wij het belangrijk om dit onderzoek te doen," vertelt Mark van den Berg, Commercieel Manager bij Blinker.
Benieuwd naar alle resultaten? Download het rapport hier.