zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Online advertising heeft weinig te lijden van terreuraanslagen

15 oktober 2001 - De aanslagen in de Verenigde Staten van 11 september hebben minder invloed gehad op de hoeveelheid online advertising dan was voorspeld. Volgens onderzoeken van Jupiter Media Metrix en Nielsen NetRatings waren in de week na de aanslag in de Verenigde Staten gemiddeld vijf procent minder impressies te zien dan in de week ervoor.

Een week later was het aantal impressies zelfs hoger dan in de weken voor de ramp. De laatste week van september steeg het aantal impressies met acht procent. House-banners (banners op de eigen site), gesponsorde banners en condoleancebanners werden niet in de onderzoeken meegenomen.



Televisieprogramma’s en kranten lieten in de week na de aanslag bijna geen advertenties zien. De meeste internetsites deden daar niet aan mee; zij haalden de eerste week na de ramp vooral banners weg als de site minder snel oplaadde door een toename van het aantal bezoekers. Internetadvertising had daarnaast minder te lijden van kostenbesparingen doordat adverteerders vooral in hun grootste (dus offline) campagnes sneden. De kleinere en minder invloedrijke bannercampagnes werden meestal met rust gelaten.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10