4 mei 2016 -
Effie Awards heeft een nieuwe prijs in het leven geroepen: de Titanium Effie. Met de introductie van deze Effie Award wil de jury nieuwe manieren van effectieve communicatie in de schijnwerpers zetten.
De Effie Organisatie ziet de laatste jaren een groeiende diversiteit in de cases. Cases met een sterk marketingcomponent, toenemend gebruik van technologie en een groeiende rol van (online) media. De Effie Organisatie is blij met die diversiteit. En wil vooral ook bureaus en opdrachtgevers die geen Effie-traditie hebben aanmoedigen om hun cases in te zenden. De hoofdjury heeft vanaf dit jaar dus het mandaat de meest vernieuwende effectiviteitscase met een Titanium Effie te bekronen. Deze wordt naast -en niet in plaats van- de Gouden, Zilveren en Bronzen Effies uitgereikt.
Innovatieve strategieën
Dick van der Lecq namens de Effie Stuurgroep: "De Effie is net als ons vak sterk in beweging. We vinden het belangrijk om het ontwikkelen van nieuwe innovatieve communicatiestrategieën aan te moedigen. En vervolgens ervan te leren hoe deze resultaten precies zijn bereikt."
Kijk voor meer informatie rondom deze nieuwe prijs op onze website en naar de Webinar van de Effie Masterclass waarin deze nieuwe prijs wordt aangekondigd.