14 december 2003 -
In een onderzoek van Twynstra Gudde en de Universeit van Nijmegen onder twaalf gerenommerde bedrijven, geven acht daarvan toe dat duurzaam ondernemerschap voor hen vooral een manier is om de reputatie op te poetsen.
Het duurzame beleid raakt daardoor slechts enkele onderdelen van het bedrijf. Slechts vier van de twaalf ondernemingen beschouwen duurzaamheid als een nieuwe wijze van ondernemen. Deze bedrijven slagen er wel beter in om het nieuwe beleid in alle lagen van het bedrijf te laten doordringen.
Mens, milieu en samenleving Duurzaam ondernemen heeft de afgelopen jaren snel aan populariteit gewonnen. De bedrijven streven bij deze aanpak niet alleen naar hoge winst, maar ook naar de verbetering van de omstandigheden voor mens, milieu en samenleving.
Winst Het najagen van winst blijft wel de centrale doelstelling van een onderneming. Duurzame doelen als een schoner milieu of betere arbeidsomstandigheden staan lager in rang. Geen enkele onderneming wil het nastreven van winst volledig overboord zetten.
Bron:Zibb.nl