zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Telefonische onbereikbaarheid kost organisatie klanten

26 april 2016 - Telefonische onbereikbaarheid kost organisaties veel klanten. Dit blijkt uit onafhankelijk onderzoek uitgevoerd in opdracht van Infopact onder 1044 consumenten. Het onderzoek laat zien dat 52 procent van de potentiële klanten overstapt naar de concurrent wanneer er sprake is van telefonische onbereikbaarheid in urgente situaties.

Dat betekent dat organisaties meer dan de helft van het aantal prospects - en dus potentiële inkomsten - mislopen.


Het scenario verandert wanneer er wel wordt opgenomen, maar de consument vervolgens in de wacht wordt gezet. Dit blijkt de consument meer vertrouwen te geven dat hij of zij geholpen gaat worden. 44 procent geeft aan in deze situatie wel aan de telefoon te blijven wachten. Als er zich een minder urgente situatie voordoet ligt dit percentage twintig procent lager. Wanneer consumenten zich in een afhankelijke situatie bevinden, denk hierbij aan een vraag rondom een abonnement bij een mobiele provider, zorgt dit voor een andere reactie. 48 procent geeft aan bij telefonische onbereikbaarheid in deze situatie op zoek te gaan naar een andere manier om contact te leggen met de organisatie.

Lees verder op Brisk Magazine.


Bron: Brisk Magazine
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Cloud maakt optimale bereikbaarheid mogelijk
 Meerderheid Nederlanders bereikbaar voor werk tijdens vakantie
 60 procent ondernemingen telefonisch slecht bereikbaar
 Medewerker blijft bereikbaar tijdens vakantie
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10