zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Zakenreiziger wil goedkoop en vriendelijkheid

25 april 2016 - Zakenreizigers letten steeds meer op de kosten. Bijna de helft van hen laat de businessclass links liggen en kiest voor de comfort die economy hen biedt. Dat blijkt uit onderzoek van Transavia onder ruim 500 Nederlanders die regelmatig het vliegtuig pakken voor een zakentrip. Het onderzoek geeft inzicht om het netwerk, de producten en diensten verder te optimaliseren voor de zakelijke reiziger.

Van de ondervraagden zegt bijna 40 procent tegenwoordig meer op de kosten van vliegtickets te letten dan drie jaar geleden. Slecht tien procent van de zakenreizigers wil altijd businessclass kunnen vliegen. Een derde wil dat alleen tijdens vluchten buiten Europa en 48 procent zegt helemaal niet meer voor businessclass te kiezen. Het zijn vooral de tarieven die zakenreizigers afschrikken.



Lage kosten de trend
"We zien heel duidelijk dat bedrijven proberen om de reiskosten te drukken. Onder meer door gebruik te maken van luchtvaartmaatschappijen die lage kosten hanteren. Ook nu de economische crisis grotendeels achter ons ligt, zien we deze trend niet veranderen," zegt Paul de Raad VP marketing & e-commerce Transavia. Het blijkt dat zakenreizigers overigens niet besparen op de duur van hun reis. Voor de meeste reizigers duurt hun zakenreis zo’n twee tot drie dagen (46 procent). Een kwart blijft vier tot vijf dagen weg en ruim twaalf procent is minimaal zes dagen van huis. KLM en Transavia gelden in ons land als favoriete maatschappijen voor een zakenreis binnen Europa.

Vergelijkingssites populair
Bedrijven gebruiken meer manieren om de kosten van vliegen te drukken. Onder meer door georganiseerd te werk te gaan bij het boeken van tickets. Zo gebruikt 40 procent van de zakenreizigers een vergelijkingssite en proberen ze op precies het juiste moment te boeken. Werken in het vliegtuig, daar doet lang niet iedere zakenreiziger aan. Slechts een handjevol zit bij vluchten binnen Europa gedurende de hele reis met een laptop op schoot (4,5 procent). Bijna 45 procent van de ondervraagden doet dat de helft van de vlucht of nog minder. Een derde van de zakenreizigers is in het vliegtuig nagenoeg helemaal niet aan het werk.

Vriendelijkheid
Opvallend is hoeveel zakenreizigers vriendelijke cabinemedewerkers noemen als één van de belangrijke aspecten tijdens hun reis. Maar liefst 85 procent van de ondervraagden hecht hier veel waarde aan, blijkt uit het onderzoek. Bijna 46 procent noemt humeurig cabinepersoneel zelfs één van de grootste irritaties tijdens de zakelijke vlucht.

Top vijf bestemmingen voor zakelijke reizigers binnen Europa
1.    Londen
2.    Barcelona
3.    Parijs
4.    Berlijn
5.    Milaan

Redenen voor zakenreizigers om NIET met een maatschappij te vliegen
1.    Ongunstige vertrektijden (44 procent)
2.    Te weinig beenruimte (33 procent)
3.    Hoge tarieven (32 procent)
4.    Slecht materieel  (29 procent)
5.    Slechte service  (25 procent)

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Zakenreiziger is gestrest
 Zakenreis is goed voor de liefde
 Inkopers en boekers hekelen woud aan toeslagen
 Social media ook belangrijk voor de travel manager
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10