20 april 2016 -
Branded content is hot! Vrijwel alle bedrijven, uitgevers, reclame- en mediabureaus houden zich bezig met branded content, een van de vormen van content marketing. De ervaring leert dat het vaak nog een worsteling is om tot een goed en strategisch plan te komen hiervoor.
Een samenhangend probleem is vaak dat het management daardoor geen goede inschatting kan maken van de waarde van branded content, zoals de doelen waar het aan bijdraagt en hoe het succes gemeten wordt. Gevolg kan zijn dat de benodigde middelen onvoldoende ter beschikking worden gesteld.
Herkent u deze situatie?
Dan heeft de taskforce Content marketing van IAB Nederland de Branded content game ontwikkeld dat helpt bij het oplossen van dit probleem. Dit spel helpt zowel marketeers en communicatieprofessionals als bureaus die hun klanten, collega’s of interne opdrachtgevers willen adviseren en meenemen in de toepassing en waarde van branded content.
Doorloop met uw team de onderstaande zeven stappen en aan het einde van het spel heeft u op een laagdrempelige manier, in maximaal een uur een oplossingsrichting voor uw content plan op papier!
De Branded Content Game, inclusief uitleg, spelbord en speelkaarten, is hier te downloaden.