zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Terugblik Microsoft Envision 2016

12 april 2016 - Afgelopen week vond in New Orleans ‘Microsoft Envision’ plaats, het driedaagse congres voor zakelijke partners met als thema digitale transformatie. CEO Satya Nadella sprak tijdens zijn keynote over waarom digitale transformatie voor bedrijven essentieel is om te overleven en te bloeien in een tijdperk van disruptieve innovaties.

 Volgens Nadella zijn er vier zaken die bedrijven kunnen doen om die transformatie succesvol te laten verlopen. Bedrijven zouden meer aandacht moeten hebben voor hoe ze met klanten omgaan en hoe ze hun werknemers in staat stellen om meer te bereiken. Daarnaast doen ondernemingen er goed aan hun dagelijkse bedrijfsvoering te optimaliseren en hun producten en diensten te transformeren door het gebruik van digitale content. Deze opvattingen zijn niet nieuw, wel nieuw is de rol van informatiesystemen waarmee waardevolle inzichten uit data omgezet kunnen worden in doordachte actie.



Data-bedrijven
Nadella: ‘All companies everywhere are becoming data companies – from farming to finance, from New York to New Delhi – businesses are using data to connect everything from cars to cows. We as business leaders don’t work in isolation. We live in a multi-constituent world. Our long-term ability to grow is directly related to our ability to make our climate more sustainable, our economies more viable, and that only happens if we ask ourselves what difference is our business making, what difference are we making?’
Lees hier meer over in de samenvatting van Satya’s keynote.

Aankondigingen tijdens Envision
Tijdens het congres in New Orleans zijn meerdere aankondigingen gedaan, waaronder over de samenwerking tussen Toyota en Microsoft. Samen werken we aan een wereld waarin auto’s als het ware grote smartphones worden. Denk daarbij bijvoorbeeld aan een virtuele assistent die weet welke route u het best kunt volgen, wie u moet contacteren als u te laat komt voor een afspraak, uw bloeddruk in de gaten houdt en welke restaurants bij de volgende afslag u het best zullen bevallen. Toyota kondigde aan dat het Toyota Connected start, een nieuw bedrijf dat autofabrikanten ondersteunt met wetenschappelijke kennis om auto’s te verbinden met ons dagelijkse leven. Microsoft Azure wordt als hybride cloudplatform ingezet voor alles dat Toyota oplevert om autorijden persoonlijker, intuïtiever en veiliger te maken.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Nederlandse vrouwen lopen digitaal voorop in de wereld
 Acht trends in digitale transformatie
 Vier best practices voor het omarmen van digitale transformatie
 Hybride cloud is aanjager van digitale transformatie
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10