zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vrouwen halen het slechtste bij elkaar naar boven

5 april 2016 - De Nederlandse zakenvrouw gaat haar slechte eigenschappen niet uit de weg. 38 procent van de vrouwen omschrijft haar slechtste eigenschap als ongeduldig of drammerig. Direct of te direct zijn staat met 21 procent op de tweede plaats. Op de derde plaats volgt eigenwijs zijn.

Het onderzoek werd uitgevoerd door CoLove tijdens het event van Young Girls Community op 24 maart jongstleden. Aan het onderzoek namen ruim 100 vrouwen deel.



Onderzoek naar slechte eigenschappen
Tijdens het Young Girls Community (YGC) event werden de aanwezige Nederlandse zakenvrouwen aangemoedigd tot netwerken vanuit oprechte interesse. De vrouwen gingen opzoek naar elkaars slechte eigenschappen. Daarbij de uitdaging om voor iedere slechte eigenschap minimaal drie goede te benoemen. Dit vanuit de gedachte dat je slechte eigenschappen enkel koestert als er heel veel goeds tegenover staat en met respect voor de 3:1 Losado ratio. De ratio is gebaseerd op het feit dat we van nature meer waarde hechten aan het negatieve. Dat tegenover een negatieve noot minstens drie positieve zaken dienen te staan.

Top drie slechte eigenschappen Nederlandse zakenvrouw
Het onderzoek vond plaats middels gesprekken tussen de aanwezige vrouwen. Ondanks de open antwoorden toont de Nederlandse zakenvrouw veel gelijkenis als het aankomt op eigenschappen die zij zelf omschrijft als ‘minder leuk’ tot ‘slecht’.
- Ongeduldig (38 procent)
 - Direct (21 procent)
- Eigenwijs (dertien procent)
Slechts 28 procent van de zakenvrouwen bedeelt zichzelf andere negatieve eigenschappen toe. Deze eigenschappen lopen sterk uiteen.

De positieve eigenschappen
Vrouwen die zichzelf als ongeduldig zien, benoemen resultaatgerichtheid, snel tot de kern komen en een spiegel durven voorhouden als de positieve keerzijde. Directe vrouwen zien eigenschappen als effectief, to the point en oplossing snel benoemen als positieve tegenhanger. Bij de eigenschap eigenwijs werden als goede eigenschappen vindingrijk, niet over zich heen laten lopen en eigen kennis/kunde genoemd.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vrouwelijke manager in opmars in Nederland
 Leiderschap: vrouwen meer Future Proof dan mannen?
 Nederlandse vrouw ambitieuzer dan mannelijke collega's
 25 kenmerken van Alfamannen en - vrouwen
 
 
reacties
 
Jennifer  |   | 
5-04-2016
 | 
11:47 uur
Interessant onderzoek, maar ik ben dan wel benieuwd hoe dat zich verhoudt tot de Nederlandse zakenman. Is die dan geduldiger en minder direct? Of moeten we die vergelijking niet willen trekken omdat het alleen maar rolbevestigend werkt?

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10