zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Financiële instellingen hebben nog geen responsive design

31 maart 2016 - De websites of portals van financiële instellingen hebben nog geen responsive design. Aan 498 professionals uit de bankensector, verzekerings-, pensioen-, hypotheek- en accountancybranche is gevraagd wat er op het gebied van online samenwerken mogelijk is binnen hun organisatie.

Een responsive design, waarbij de website zo is opgebouwd dat alle content optimaal wordt getoond op diverse schermformaten, wordt door slechts 31 procent genoemd. Dit beperkt de eindklant in het plaats- en tijdonafhankelijk contact zoeken met financiële instellingen. Hyarchis heeft deze en andere onderzoeksresultaten gebundeld in het rapport ‘Ready? Set. Go! Online samenwerken met klanten: is de financiële markt futureproof?’


 
Welke mogelijkheden staan er in de top vijf?
Het scala aan mogelijkheden aan de frontoffice van financiële dienstverleners is breed: van online en interactief advies vragen tot en met het faciliteren van videochats. Welke mogelijkheden krijgen van financiële instellingen wel prioriteit? De respondenten benoemen de volgende top vijf. Online specifieke klantinformatie aanvragen staat met stip op één (41 procent). Met 39 procent verdient online een offerte aanvragen de tweede plek. Nummer drie wordt in beslag genomen door de mogelijkheid om online een fysieke afspraak maken met een adviseur of medewerker (37 procent). Het stellen van vragen via social media staat op een vierde plek (35 procent). Hekkensluiter van de top vijf is online interactief advies vragen (37 procent).
 
Goed ingerichte frontoffice
"De genoemde mogelijkheden hebben allemaal betrekking op het inrichten van de frontoffice," aldus Serge Leclercq, commercieel directeur van Hyarchis. "Dat is mooi, want een goed ingerichte frontoffice is de basis als het gaat om online samenwerken met klanten. Maar als je als organisatie écht online wil samenwerken, zal ook het mid- en backofficeproces volledig naar het online collaboration-principe moeten worden ingericht. Het feit dat nog niet eens één op de drie professionals aangeeft dat hun website of portal responsive is, maakt duidelijk dat er nog flinke stappen te zetten zijn."
 
Meer informatie over dit onderzoek is te vinden in het onderzoeksrapport ‘Ready? Set. Go! Online samenwerken met klanten: Is de financiële markt futureproof?’ . Het rapport is hier te downloaden . Tevens is er een speciale hypotheekbijlage gepubliceerd.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vijf tips om mobile advertising optimaal te benutten
 De online en mobiele trends van 2012
 Een succesvol en efficiënt 2016 door online samenwerken met klanten
 Hypotheekbranche wederom koploper in online samenwerken met klant
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10