Effectief gebruik van juiste wervingskanalen grootste uitdaging voor werkgevers
22 maart 2016 -
De juiste medewerkers aantrekken blijft één van de grootste uitdagingen van werkgevers in de ICT. Ten eerste is de concurrentie tussen bedrijven op de tech-arbeidsmarkt de afgelopen jaren een stuk groter geworden en is het daarmee moeilijker om ervaren krachten voor uw bedrijf te laten kiezen.
Daarnaast is het bereiken van high-demand kandidaten een obstakel dat veel recruitment professionals tegenkomen. Dit stelt Thomas Brons van Bonque. Het aanbod van wervingskanalen is enorm gegroeid, dusdanig dat het voor werkgevers moeilijker is om in contact te komen met de juiste kandidaat.
De mogelijkheden om kandidaten te bereiken blijven in 2016 toenemen. Waar een platform als LinkedIn een paar jaar geleden nog ondenkbaar was, is het nu voor elke werkgever een niet te missen platform geworden, om kandidaten te bereiken. Daarover heeft Bonque onderzoek gedaan en de bevindingen van dat onderzoek zijn te lezen in het ‘e-book: het vergroten van het bereik onder ICT-kandidaten’. In dit artikel legt Brons uit waarom het effectief gebruiken van wervingskanalen voor werkgevers de grootste uitdaging vormt.
- de wildgroei aan steeds nieuwe platformen
- een krimpend rekruteringsbudget
- te weinig interne mensen om al deze kanalen te leren kennen, op te volgen en goed te gebruiken
Ik denk dat het outsourcen van deze taken daarom zal blijven bestaan, ook in de toekomst.