zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Effie vernieuwt in 2016

7 maart 2016 - Onder leiding van de Effie Stuurgroep – Dick van der Lecq (VEA), Roland van Maanen (BvA) en Mary Hoogerbrugge (De Positioneerders) – vernieuwt Effie de categorieën, introduceert nieuwkomers korting en verlengt de campagneperiode en inzendtermijn.

Dick van der Lecq: "De Effie is en blijft de Oscar onder de reclameprijzen. Met behoud van focus op effectiviteit willen we de Effie Award, evenals de Effie kennis en kunde, toegankelijker maken voor een nieuwe generatie merken, adverteerders en bureaus."



Splitsing categorie Gedrag
In de grootste categorie Gedrag werden zowel kort- als langlopende campagnes ingezonden. Hierdoor moesten er soms appels met peren vergeleken worden. Daarom is er nu de categorie Gedrag Kort voor campagnes met een looptijd en resultaten binnen een jaar. En de categorie Gedrag Lang voor campagnes met een looptijd langer dan een jaar. Het scheiden van de kortlopende campagnes, meestal introducties of activaties, van de langlopende campagnes komt de vergelijkbaarheid en daarmee de objectiviteit ten goede. Voor Gedrag Kort wordt een nieuwe achtkoppige jury samengesteld.

Campagneperiode verlengd
De periode waarin een campagne moet hebben gelopen, en het resultaat wordt gemeten, wordt verlengd tot 30 juni van het jaar van inzenden. Campagnes die in het voorjaar gestart zijn, kunnen zo nog in hetzelfde jaar worden ingezonden. 
Inzendtermijn verlengd

Dit jaar hebben inzenders meer tijd om in te zenden. De laatste deadline staat dit jaar op 16 september 2016.

Categorie Bewustwording krijgt de titel ‘Maatschappelijk’
Om nog duidelijker te maken dat er een aparte categorie is voor campagnes die als doel hebben om een maatschappelijk issue of initiatief op de kaart te zetten, is de categorie Bewustwording omgedoopt naar de categorie Maatschappelijk. Dit moet nog duidelijker maken dat deze categorie bedoeld is voor adverteerders uit de profit- en non-profitsector. En voor alle communicatiecampagnes met een maatschappelijke doelstelling en resultaat.

Nieuwkomerskorting
Adverteerders en bureaus die beide niet eerder een Effie inzonden, krijgen 50 procent korting op hun eerste ingezonden case.

Meer focus op Effie kennis en kunde
De Effie Stuurgroep wil meer focus op het delen van Effie kennis en kunde. Daarom organiseert zij de komende maanden een zestal gratis Masterclasses. Tijdens het 24Festival op 1 november 2016 vindt er traditiegetrouw ‘s avonds de Effie Uitreiking plaats. Daarnaast zal er in het programma meer aandacht zijn voor de inhoudelijkheid van de ingezonden cases.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Etcetera en bol.com winnen Effie
 Effect van design nu meetbaar gemaakt
 Humor en voordeel zijn de gouden combinatie voor een commercial
 Marketingmythe ontkracht: seks en geweld verkopen niet
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10