zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Wie zijn de meest klantgerichte bedrijven van Nederland?

4 maart 2016 - De datum waarop de meest prestigieuze prijs op het gebied van klantgericht ondernemen wordt uitgereikt is bekend. Op donderdag 14 april vindt de vijfde editie van de CCDNA Awards in DeFabrique in Utrecht plaats.

De prijsuitreiking, met als thema ‘klant of partner?’, wordt georganiseerd door BearingPoint en DVJ Insights. Zij brengen met de awardshow een ode aan bedrijven die een hoge CCDNA-score halen en hun klanten dus bovengemiddeld centraal stellen. Op dit moment doet DVJ Insights een grootschalig storytelling onderzoek waarbinnen ruim 11.000 consumenten hun ervaringen en merkassociaties delen, zodat de onderste steen in merkperceptie en klantgericht ondernemen bovenkomt. In het onderzoek zijn 80 bedrijven binnen twaalf industrieën opgenomen, van automotive tot online retail.



Klantgericht ondernemen
Bedrijven die na uitvoering van het onderzoek een goede CCDNA-score krijgen, doen het op het gebied van klantgericht ondernemen goed. De CCDNA-score (Customer Centric DNA) is een graadmeter waaruit blijkt hoe klantgericht een organisatie opereert. De score biedt inzicht in de perceptie van de klant, waarbinnen variabelen als vertrouwen, aanbevelingsdrang, emoties en associaties worden getoetst. Daarnaast biedt de score ook inzicht in het functioneren van de dagelijkse beroepspraktijk, zoals bereikbaarheid, klachtafhandeling, laatste klantcontact en invulling webcare.
 
Hoge CCDNA-score leidt tot groei
Doordat de CCDNA-score verder reikt dan enkel ‘advocacy’, is de score een meer valide graadmeter voor het beoordelen van customer centricity dan bijvoorbeeld de Net Promotor Score. Franse studies wijzen uit dat bedrijven met een hoge CCDNA-score, over een periode van vijf jaar, acht procent meer groei realiseren dan de grootste bedrijven van Frankrijk. Consultancybureau BearingPoint weet wat groei voor een organisatie kan betekenen en begeleidt bedrijven in klantgericht ondernemen.   

Thema: Klant of partner?
De toekomst van bedrijven wordt bepaald door de relatie met hun klanten. Daarom staat de vijfde editie van de CCDNA Awards, waar met name C-level professionals op afkomen, dit jaar in het kader van co-creatie. Tijdens de prijsuitreiking wordt aan de hand van praktijkvoorbeelden duidelijk hoe bedrijven co-creatie toepassen, hoe zij daarmee het verschil maken en wat het hen oplevert.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 'Transparantie klantgerichtheid banken nog ver weg'
 Bedrijven vertrouwen meer op gevoel dan op data
 CRM draagt weinig bij aan klantgerichtheid
 Omnichannelstrategie vraagt om investering in klant
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10