zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

De meest mobiele landen van 2015

1 maart 2016 - Tijdens het Mobile World Congress in Barcelona heeft Adobe de nieuwste Adobe Digital Index gepubliceerd, met een overzicht van de meest mobiele landen van 2015. In 2015 kwam 37 procent van het totaal aantal websitebezoeken vanaf mobiele devices.

Dit is een groei van achttien procent ten opzichte van 2014. In Nederland kwam 38,51 procent van alle websitebezoeken vanaf een mobiel device. In Frankrijk was dit 34 procent en in Duitsland 32 procent. De minst mobiele landen zijn onder andere Tsjechië met slechts 22 procent en Brazilië met 28 procent.



Meest mobiele land
Saoedi-Arabië is volgens de ADI het meest mobiele land wereldwijd; 62 procent van de websitebezoeken was afkomstig van mobiele devices. Het is het enige land ter wereld waar mobiel verantwoordelijk was voor meer dan 50 procent van het totaal aantal bezoeken. Dit betekende voor Saoedi-Arabië een significante groei van 16 procent in mobiele bezoeken.

Top vijf
De top vijf van meest mobiele landen is:
  • Saoedi-Arabië: 62 procent
  • Ierland: 49 procent
  • De Filipijnen: 47 procent
  • Japan: 47 procent
  • Verenigd Koninkrijk: 44 procent

Tablet
De Adobe Digital Index toont een wereldwijd verband tussen de groei in het gebruik van smartphones en een vermindering in het gebruik van tablets. In het merendeel van de landen was er in 2015 er een afname in het gebruik van tablets. De gemiddelde afname was zeven procent. India kende de grootste afname in tabletgebruik: er kwam 37 procent minder websitebezoeken vanaf een tablet ten opzichte van 2014.
De landen met de meest significante groei van websitebezoeken via smartphones, waren Slowakije (69 procent), België (66 procent), Tsjechië (65 procent) en China (65 procent).
"Er was een periode waarin er meer gebrowset werd op tablets dan op smartphones en de verwachting was dat dit verschil alleen maar groter zou worden," zegt Tamara Gaffney, principal analyst bij Adobe Digital Index. "Sindsdien is het browsen op tablets echter significant verminderd en we denken dat dit komt doordat schermen van smartphones groter worden. Consumenten kopen nu niet meer een smartphone en een tablet, maar kiezen voor een ‘phablet’. Ze gebruiken alleen dit device, met een groter scherm, voor het browsen op internet.
De data over 2015 is een wake up call voor organisaties in Europa. Ze moeten van mobiel een strategische prioriteit maken en moeten  de veranderingen in de gewoonten van mobiele consumptie volgen. Deze veranderingen worden voortgedreven door de opkomst van steeds betere devices."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Smartphones en tablets in trek om HR-zaken te regelen
 Investeren in ‘mobile’ loont
 Geen groei meer in bezit (mobiele) devices
  Voorspelling: verschuiving van zakelijke laptops naar hybrides
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10