zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Merken beantwoorden niet aan verwachtingen mobiele ervaringen

26 februari 2016 - Wanneer een merk niet beantwoordt aan de verwachtingen op mobiel vlak, onderneemt maar liefst 93 procent van de klanten onmiddellijk actie. 33 procent koopt zelfs nooit meer iets van het betreffende merk.

Maar wanneer er een goede mobiele ervaring wordt gerealiseerd, geeft 76 procent aan dat dit een positief effect heeft op de loyaliteit ten opzichte van een merk. Dit blijkt uit internationaal klantenonderzoek van Sitecore in samenwerking met Vanson Bourne. Bij 4.500 consumenten in elf landen werd gepeild naar hun houding ten aanzien van mobiele interacties, hun verwachtingen en hun ervaringen.


 
Verwachtingen
Zes op tien consumenten hebben niet het gevoel dat er volledig wordt beantwoord aan hun verwachtingen op mobiel vlak. De gebruikservaring is een van de drie zwaarst wegende punten hierbij. Slechts 24 procent geeft aan volledig tevreden te zijn, 77 procent vindt dat er geen continuïteit bestaat tussen de mobiele ervaringen en het internet, en 79 procent vindt de klantenservice niet goed.
 
Snel vertrouwen opbouwen
Het onderzoek onthult dat merken in staat moeten zijn om snel vertrouwen bij de consumenten op te bouwen, die een goede beveiliging, gebruikersgemak en snelheid verwachten. Merken moeten consumenten helpen te begrijpen hoe belangrijk een veilige aanmeldprocedure is en wat wachtwoorden veilig maakt, en onder meer functies aanbieden als auto-logout.
 
Betere mobiele ervaringen
Het onderzoek bevestigt dat merken zich moeten focussen op het verbeteren van mobiele realtime ervaringen. Tegelijk moeten ze een flexibele strategie invoeren en inspelen op de veranderende verwachtingen van consumenten. Twee derde van de deelnemers aan het onderzoek gaf aan dat de verwachtingen en vereisten als consument in de komende drie jaar zullen veranderen.
 
Kloof overbruggen
"Het aantal klanten dat content leest op mobiele apparaten, is met 41 procent gegroeid. In hetzelfde tijdsbestek groeide het aantal gebruikers van een pc slechts een procent,"aldus Scott Anderson, CMO van Sitecore. "Het onderzoek van Vanson Bourne onthult een enorm aantal onbeantwoorde klantverwachtingen én een zeer reële behoefte op het vlak van loyaliteit en sales. Bedrijven moeten deze kloof overbruggen tussen de verwachtingen van de klant en dat wat merken momenteel werkelijk leveren."
 "Mensen verwachten dat bedrijven een doordachte mobiele ervaring bieden, die hen helpt tijdens het traject dat ze als klant afleggen. Ze willen dat bedrijven hun intenties begrijpen en content, routes en uitkomsten creëren, die passen bij hun wereld. Klanten willen geen generieke klikpaden, websites uit de jaren negentig van de vorige eeuw, marketingtaal, foefjes of tegenstrijdigheden,"zegt Brian Solis, analist en auteur van het Sitecore eBook Mobile is Eating the World.
 
Andere belangrijke conclusies
- 62 procent van de consumenten is bereid om onlineactiviteiten en -voorkeuren in verschillende mate te delen om zo een beter gepersonaliseerde klantervaring te ontvangen als ze online inkopen
- Mobiel shoppen (27 procent) en mobiele apps die zich aanpassen aan de locatie (25 procent), worden vereisten in de komende drie jaar.
- De meest frequent gebruikte typen apps van merken zijn apps voor telebankieren (30 procent), apps om het huishoudbudget te bewaken (zeventien procent) en apps om consumentenartikelen te kopen (zeventien procent).

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Technologie steeds belangrijker voor prettige passagierservaring
 Mobiele apps zijn het nieuwe gezicht van bedrijven
 Klantervaring centraal: de vijf belangrijkste trends in digital marketing
  Investeringen in ‘mobile marketing’ topprioriteit voor retailers en merken
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10