zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Employer Branding leidt tot betere performance van contactcenters

18 februari 2016 - Bijna driekwart van de organisaties met een klantcontactcenter is actief op het gebied van Employer Branding, zo blijkt uit een peiling die de Klantenservice Federatie (KSF) afgelopen week heeft gehouden, in aanloop naar het HR-congres over dit onderwerp.

Met name op het gebied van engagement, binding en ontwikkeling van medewerkers zijn de contactcenters actief. Een derde van de respondenten neemt daarbij de cultural fit mee, dat wil zeggen dat er gekeken wordt of sollicitanten passen bij de cultuur van de organisatie. Vier op de vijf van de respondenten geeft echter aan niet tevreden te zijn met de inspanningen vanuit de eigen organisatie. De behoefte op dit vlak is dus groot op dit thema.


 
Employer branding in de praktijk
Deze bevindingen sluiten aan bij de praktijk van de sprekers tijdens het HR-congres over Employer Branding, waar onder andere KPN, Essent, Nationale-Nederlanden en Capgemini op het podium vertegenwoordigd waren. Zo geeft Chris Kersbergen, Global Head of Employee Experience bij NN Group aan: "Gemotiveerde en betrokken medewerkers zorgen voor meer energie en betere resultaten." Zijn collega Karin van Kesteren bevestigt dit beeld vanuit haar positie als Senior Project en Change Manager: "We hebben de merkwaarden van Nationale-Nederlanden langs de verschillende fasen in de Employee Journey gelegd, om zo de medewerkers op het contactcenter optimaal te verbinden met het merk." Dat ook andere grote organisaties hiermee te maken hebben, blijkt duidelijk uit de bijdragen van de andere sprekers tijdens het HR-congres. Zo benoemt Bjorn Luijters, Group Lead Recruitment Marketing bij RWE (Essent): "De culturele fit is belangrijk voor de performance van een medewerker én organisatie. Daarom is dit aspect bij Essent onderdeel van het totale werving- en selectieproces, van oriëntatie tot en met sollicitatie."
 
Impact op contactcenters
Dat employer branding een steeds belangrijker onderdeel wordt binnen klantcontactomgevingen, onderstreept ook Remco Pouw, algemeen directeur van SUSA studenten uitzendbureau: "Voordat wij een studentenpool organiseren voor een nieuwe opdrachtgever brengen wij zorgvuldig de belangrijkste cultuuraspecten in kaart die wij meenemen in ons werving- en selectieproces. Dit zorgt voor betrokken studenten, een laag verloop en een hoge productiviteit." Ook Geeske te Gussinklo, directeur van de Klantenservice Federatie ziet een belangrijke ontwikkeling op dit vlak binnen de branche: "Het is goed dat zoveel organisaties bezig zijn met employer branding. We hebben als sector ook nog een taak als het gaat om de job branding en het helpt als ieder daar stappen in zet. Het bedenken wat de persoonlijkheid van je organisatiemerk is inspireerde mij. Daar kan ieder zich wat bij voorstellen en dat is de eerste stap in employer branding."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Employer Branding vaker ingezet voor werving dan voor behoud van personeel
 Er is weer tijd en geld voor talentmanagement
 Bedrijven die investeren in employer branding trekken meer toptalent
 Employer Branding via uw LinkedIn Bedrijfsprofiel – Een reeks gemiste kansen
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10