Nederlander staat neutraal/positief tegenover medewerkers klantcontactcenters
3 februari 2016 -
Waar de telemarketingbranche kampt met een hardnekkig imagoprobleem, staan de meeste Nederlanders neutraal of zelfs positief tegenover medewerkers van klantcontactcenters.
Dit blijkt uit recent gepubliceerd onderzoek van Ipsos in opdracht van de Klantenservice Federatie (KSF). Blijkbaar is het onderscheid tussen enerzijds agressieve verkopers en anderzijds klantgerichte serviceverleners voor de meeste mensen duidelijk. Drie van de vier Nederlanders geven aan neutraal of positief tegenover de medewerkers van klantcontactcenters te staan. Slechts een op de vier mensen geeft aan ook over deze beroepsgroep kritisch te spreken.
De KSF is blij dat klantenservicemedewerkers op een verjaardag weer met trots over hun beroep kunnen vertellen. "Het is goed om te zien dat het imago van medewerkers klantcontact redelijk positief is. Zij doen hun best om klanten goede service te verlenen," aldus Geeske te Gussinklo, directeur van de KSF.
Verantwoording
Om het imago van medewerkers van klantcontactcenters te meten, vroeg Ipsos in week 51 Nederlanders van achttien jaar en ouder naar hun mening over deze beroepsgroep. Dit veldwerk vond plaats tussen dinsdagmiddag 22 december en donderdagmiddag 24 december 2015. Ipsos voerde het onderzoek online uit onder een representatieve steekproef van circa 1.000 Nederlanders.