Vier tips om 2016 met een lege e-mailbox te beginnen
28 december 2015 -
Productiever zijn dat willen we allemaal. Met die volstromende e-mailbox is dat wel een flinke uitdaging: collega’s willen direct iets weten, klanten komen met spoedopdrachten en dan verwachten ze ook nog eens dat u snel reageert.
E-mail is voor ruim twee derde van de mkb-werknemers (68 procent) nog steeds het belangrijkste communicatiemiddel, zo blijkt uit een mkb-onderzoek dat Ipsos MORI namens Microsoft heeft uitgevoerd. Met het nieuwe jaar in zicht is dit hét moment om e-mail anders te organiseren. Vier tips voor een lege e-mailbox op 1 januari 2016.
1. Bepaal bewust wanneer u e-mail oppakt
E-mail is overal. Dat blijkt wel uit het feit dat bijna 72 procent van de mkb’ers aangeeft tot wel 25 berichten per dag te ontvangen. 66 procent voelt zich ook nog eens genoodzaakt binnen een dag te reageren. Maar niet alle mail moet direct beantwoord worden. Creëer rust. Plan bijvoorbeeld twee momenten op de dag om met uw mails aan de slag te gaan.