zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Darwinisme in de retail: verander mee met uw klant

10 december 2015 - Dat de consument niet meer hetzelfde gedrag vertoont als tien jaar geleden, zal voor iedereen duidelijk zijn. Wie er in deze veranderingen niet meegaat met de consument zal datgene overkomen wat Charles Darwin meer dan een eeuw geleden al zei.

'It is not the strongest of the species that survive, nor the most intelligent that survives. It is the one that is the most adaptable to change.’ Hans Broer, Marketing Manager bij HSO, is het hier roerend mee eens. "De wensen, de macht en de verwachtingen van klanten zijn veranderd. Wij zien dat het met de dag uitdagender wordt voor retailers om hierin mee te gaan. De retailers die zich hier niet goed op aanpassen, zullen ophouden te bestaan."


 
Ondergang
Deze ontwikkeling is al geruime tijd bezig. Gevolgen hiervan zijn bijvoorbeeld de ondergang van retailketens als Megapool, Free Record Shop, Halfords en Miss Etam. Concurrenten gingen mee, zij niet. Broer vertelt hoe de verwachtingen van de klant veranderd zijn en hoe retailers hierin kunnen meegaan met behulp van digitale oplossingen.
 
Lees verder op Brisk Magazine.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Bedrijven gaan online omdat de klant dit vraagt
  Investeringen in ‘mobile marketing’ topprioriteit voor retailers en merken
 Verpakkingen voor e-retail doorspekt met technologische innovaties
 Moderne tijden, modern klantcontact
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10