19 november 2015 -
Er is kennelijk veel meer ruimte in de portemonnee van Sinterklaas., zo blijkt uit de online aankopen voor geschenkjes aan personeel of klanten. Sinterklaas staat voor wie zoet is krijgt lekkers.
"Wij zien een enorme toename van bedrijven die hun personeel of klanten iets lekkers gunnen met het Sinterklaasfeest. Zoetigheid staat nog steeds hoog genoteerd," stelt Adriaan Koppens, directeur van Fortune Factory. "De gezelligheid en de waardering winnen het van de zuinigheid die de afgelopen jaren de boventoon voerde. Delen maakt gelukkig en daar staat Sinterklaas voor."
Letters
De meest favoriete lekkernij is toch wel de chocoladeletter, maar ook de banketletter staat hoog in de top zeven van bestelde lekkernijen. Sinterklaas is, ondanks alle discussies, nog steeds de populairste aanleiding om collega’s of relaties een kleine persoonlijke attentie te geven.
Uit verkoopcijfers blijkt dat de besteding met 80 procent is toegenomen bij bestaande relaties en ruim 30 procent van de bedrijven die een aantal jaren geleden afzagen om budgettaire redenen nu weer kiezen voor persoonlijke attenties. Sinterklaasgeschenkjes vallen in de smaak. Dat blijkt.