zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Mannen geven meer uit aan sport en vrije tijd dan vrouwen

10 november 2015 - Gemiddeld besteden Nederlanders 60,39 euro per bestelling in de categorie sport, vrije tijd en hobby dit jaar. Dat blijkt op basis van geanonimiseerde data van september 2014 t/m september 2015 van Klarna.

Klarna brengt het winkelgedrag in kaart van de groeiende groep consumenten die sport- en vrijetijdsartikelen steeds vaker online bestellen. De snelst groeiende branche in e-commerce in Nederland dit jaar is 'sport & recreatie', zo liet de Thuiswinkel Markt Monitor zien: online verkopen van sport- en vrijetijdsartikelen namen ten opzichte van de tweede helft van 2014 met bijna 50 procent toe. 


  
Jeugd tot 26 jaar investeert gemiddeld het minst in sport- en vrijetijdsartikelen
Opvallend: mannen besteden gemiddeld zo'n zes euro méér per bestelling in deze categorie, zo'n tien procent van het gemiddelde bestedingsbedrag per bestelling. Toch is bijna 75 procent van alle online gekochte sport- en vrijetijdsartikelen door vrouwen aangeschaft. De jeugd tot 26 jaar geeft met 50,30 euro gemiddeld het minst uit per bestelling. De 36-45-jarigen en 46-55-jarigen besteden gemiddeld per online bestelling het meest met respectievelijk 64,64 euro en 65,99 euro per bestelling. Maandag en woensdag zijn de populairste dagen voor het online aanschaffen van deze artikelen. Over het hele jaar kopen mensen in de leeftijdscategorieën  26-35 jaar en 36-45 jaar het vaakst online sport- en vrijetijdsartikelen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Consument wil vlotheid, veiligheid en video bij online shoppen
 Online shopper slaat 's avonds zijn slag
 Mobiele websites nog steeds vaak niet gebruiksvriendelijk
 Langzame apps en websites verjagen online shopper
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10