zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

De nadelen van budget mobiele telefoons

3 november 2015 - Samsung heeft aangekondigd geen nieuwe budget telefoons meer aan te bieden op de Nederlandse markt vanwege de vermeende reputatieschade die hierdoor wordt geleden.

Echter ondervinden niet alleen smartphonefabrikanten nadelen van budget telefoons. The Fixables presenteren de top vijf nadelen van low-end telefoons voor consumenten.



Twee segmenten
Eens in de twee jaar is het zover; umag weer een nieuw telefoonabonnement afsluiten. Het vergelijken van toestellen en abonnementen begint, zowel bij het afsluiten van een nieuw abonnement met bijbehorend toestel als bij het kopen van een losse mobiele telefoon. U hebt de keuze uit twee segmenten binnen de mobiele telefonie: een low-end toestel van minder dan 200 euro of een high-end toestel van meer dan 400 euro. Wat is wijsheid? Consumenten ervaren dit meestal als een lastige keuze, maar voor het telefoniemerk is de keuze tussen het aanbieden van low- en high-end toestellen minstens zo moeilijk.

Kwaliteit boven kwantiteit voor smartphonefabrikant
Het aanbod van beide segmenten op de Nederlandse markt is de afgelopen jaren flink gegroeid. Toch lijkt er een eind te komen aan het groeiende aantal low-end toestellen. Zo heeft Samsung afgelopen maand aangekondigd om geen low-end toestellen meer aan te bieden, omdat het imago eronder lijdt. Volgens recent onderzoek van Multiscope is Samsung met 43 procent marktaandeel nog altijd de marktleider binnen Nederland. Toch verlegt Samsung de focus van kwantiteit naar kwaliteit. Het imago van Samsung is de afgelopen jaren verslechterd ten opzichte van de grootste concurrent Apple (25 procent marktaandeel). Apple heeft wel de focus gehouden op kwaliteit en high-end toestellen. Forbes indexeerde de merkwaarde van Apple op meer dan 145 miljard dollar, terwijl de waarde van het merk Samsung ‘slechts’ 37,9 miljard dollar bedraagt.

Top vijf nadelen voor consumenten
Ook zitten er voor de consument een aantal risico’s aan de goedkopere low-end telefoons. Gebaseerd op de ervaring uit haar smartphone reparatieservice, identificeert The Fixables een top vijf gevaren van low-end telefoons.
 
  • Er zijn vaak geen onderdelen te verkrijgen voor Low-End toestellen.
  • Het verliezen van data doordat er geen reparatie kan worden gedaan. Denk aan foto’s en telefoonnummers.
  • De reparatie is net zo duur of bijna even duur als een nieuw toestel.
  • Toch doorbetalen voor het toestel omdat het met een abonnement wordt afbetaald.
  • Data niet kunnen overzetten naar een ander toestel vanwege het ontbreken van een (Cloud-) back-up.
  •  
     Doorsturen   1 reactie  

     

    Laatste nieuws

     Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
     Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
     Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
     

    Gerelateerde nieuwsitems

     Mobiele telefonie en e-mail het populairst op de werkvloer
     Bedrijfsleven kan miljoenen besparen op mobiele telefoniekosten
     Betalen met uw mobiel, hoe werkt dat?
     Vrouwen gebruiken vaker twee mobiele telefoons
     
     
    reacties
     
    Abonnement.net  |   | 
    12-04-2016
     | 
    21:11 uur
    Uiteraard zijn dit de mogelijke nadelen van een goedkope mobiel, maar het voordeel is dat wanneer het kapot is dat je niet een enorm kapitaal verliest.

    Een ander voordeel is toch wel de kosten; ondanks deze nadelen denk ik dat enorm veel mensen die niet op vinden wegen te de zeer goedkope prijs.

    Ook kiezen steeds meer mensen voor een sim only abonnement ipv een mobiel telefoon abonnement met toestel. Als ze dan een nieuw toestel los moeten kopen zijn ze toch eerder geneigd een low-budget toestel te kiezen.

    REAGEREN

    Naam:
    Emailadres:
    URL: (niet verplicht) http:// 
     
    Reactie/Opmerking:
    Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
     
    Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
    Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
    reacties
    Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
    ‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
    Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
    Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
    Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
    Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
    Mind your data (1) 
    top10