12 november 2003 -
Overstappen naar een andere leverancier levert een klant doorgaans 'gedoe' op, dus daar zijn de meeste klanten helemaal niet op uit. Klantgericht zijn is dus niet een luxe, maar verdient zich terug in klantenbinding.
En dat betekent tegen minder moeite meer afname van uw dienst of product.
Goedkope reclame Waar de gemiddelde klant helemaal gevoelig voor is, is als u net iets meer geeft dan hij verwachtte. Juist die ervaring blijken mensen gemakkelijk door te vertellen. Dat is dus ook nog eens heel goedkope reclame. De hamvraag bij dit hele verhaal is echter: 'Loopt u warm voor tevreden klanten en (dus) vervolgaanvragen of -aankopen, of laat u uw klanten in de kou staan?'
Test Om te testen hoe u er wat dat betreft voor staat, heeft consultant Arend Ardon een korte klantgerichtheidsscan ontwikkeld. Aan de hand van zes vragen krijgt u een indruk van uw mate van klantgerichtheid. Klik hier om de test in te vullen.