zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Test: Hoe staat het met uw klantgerichtheid?

12 november 2003 - Overstappen naar een andere leverancier levert een klant doorgaans 'gedoe' op, dus daar zijn de meeste klanten helemaal niet op uit. Klantgericht zijn is dus niet een luxe, maar verdient zich terug in klantenbinding.

En dat betekent tegen minder moeite meer afname van uw dienst of product.



Goedkope reclame
Waar de gemiddelde klant helemaal gevoelig voor is, is als u net iets meer geeft dan hij verwachtte. Juist die ervaring blijken mensen gemakkelijk door te vertellen. Dat is dus ook nog eens heel goedkope reclame. De hamvraag bij dit hele verhaal is echter: 'Loopt u warm voor tevreden klanten en (dus) vervolgaanvragen of -aankopen, of laat u uw klanten in de kou staan?'

Test
Om te testen hoe u er wat dat betreft voor staat, heeft consultant Arend Ardon een korte klantgerichtheidsscan ontwikkeld. Aan de hand van zes vragen krijgt u een indruk van uw mate van klantgerichtheid. Klik hier om de test in te vullen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10