Zes minimale klantverwachtingen voor nieuwe-generatie datamanagementoplossingen
28 oktober 2015 -
CIO’s en ICT- en businessmanagers staan voor de uitdagingen van snel veranderende technologie, steeds minder resources en de steeds toenemende hoeveelheden data. Commvault zet zes opkomende klantbehoeften op een rij waar zij mee te maken hebben.
Commvault somt ook de basisprincipes van modern datamanagement op: de minimumeisen voor een moderne, holistische datamanagementoplossing. De overstap naar de cloud, toenemende eisen voor security en compliance, anywhere computing en de explosieve groei van data zijn langlopende trends die de IT-branche en het databeheer drastisch hebben veranderd. Hieronder de zes nieuwe, belangrijkste klantbehoeften waar CIO’s en het ICT-management zich steeds meer op richten.
Open, op standaarden gebaseerde infrastructuur. Klanten moeten de kosten- en flexibiliteitsvoordelen van de commodity-infrastructuur benutten.
Nieuwe recovery-mandaten. Klanten zijn steeds minder tolerant als het gaat om dataverlies in bedrijfskritische applicaties, en recovery-windows worden steeds kleiner.
Uitbreidbare, ingebouwde analytics. Klanten willen search-, visualisatie-, grafische en correlatietools ingebouwd hebben in hun datamanagement-oplossingen, of daartoe toegang hebben vanaf third-party standaardquerytalen.
Toegang en samenwerking. Gebruikers moeten probleemloze, universele toegang hebben tot alle kopieën van hun data, ongeacht waar en wanneer ze waren gecreëerd. Daarnaast moeten ze de mogelijkheid hebben deze kopieën veilig te delen met anderen om hergebruik te vergroten en de waarde uit data te halen.
End-to-end-beheer. Bedrijven moeten alle data onder hun beheer hebben – inzicht, beveiliging, toegang en compliance.
Back-up ingehaald door datagroei. Datahoeveelheden overstijgen het vermogen van traditionele back-upoplossingen als het gaat om het voldoen aan de eisen en recovery point objectives van vandaag de dag.