zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Privacy klant steeds groter punt van zorg bij online samenwerken

15 oktober 2015 - Professionals uit de financiële branche maken zich steeds meer zorgen om de privacy van klanten als het gaat om online samenwerken. 39 procent geeft aan het eens te zijn met de stelling dat online samenwerken een bedreiging is voor de privacy van klanten.

Vorig jaar lag dat percentage nog op 25 procent. Dat blijkt uit onderzoek van Hyarchis. Markteffect deed voor de tweede maal op rij onderzoek naar online samenwerken met klanten onder 498 professionals werkzaam in de bankensector, verzekering-, pensioen-, hypotheek- en accountancybranche.


 
Online samenwerken
Uit de onderzoeksresultaten blijkt tevens dat 37 procent van de respondenten aangeeft veel online samen te werken met externe partijen. Het percentage dat soms samenwerkt ligt op 33 procent. Daarbij geeft 30 procent aan weinig samen te werken. Ondanks de steeds groter wordende zorg om de privacy van klanten, blijft online samenwerken met klanten stijgen in populariteit. Het percentage professionals dat veel online samenwerkt lag in 2014 beduidend lager. Dat was toen 28 procent.
 
Efficiëntie van online samenwerken met klanten
Professionals uit de financiële branche zijn tevreden over de efficiëntie van online samenwerken. Uit het onderzoeksrapport blijkt ook dat 65 procent van de respondenten de efficiëntie van online samenwerken met klanten als goed tot zeer goed beoordeelt. Bijna een derde heeft hier een neutrale mening over (31 procent). Slechts 4 procent vindt de efficiëntie slecht tot zeer slecht.
Serge Leclercq, commercieel directeur bij Hyarchis: "Het is goed om te zien dat professionals uit de financiële branche online samenwerken steeds meer omarmen. Dit gaat gepaard met een toename in de bezorgdheid om de privacy. Een terechte zorg, want het is funest als privégegevens openbaar worden. Het is daarom ook van groot belang dat als men online samenwerkt met klanten, dat dit gebeurt in professionele en veilige omgevingen. Mijn advies is daarom: ga in zee met een partij die behalve een mooie voorkant ook een robuuste en veilige achterkant biedt."
 
Meer informatie over dit onderzoek is te vinden in het onderzoeksrapport ‘Ready? Set. Go! Online samenwerken met klanten: Is de financiële markt futureproof?’ en is hier te downloaden via: . Er is ook een hypotheekbijlage.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 De drie meest gestelde vragen over online samenwerken met klanten
 Wordt 2015 het jaar van online samenwerken in de financiële branche?
 Factsheet: de status van online samenwerken met klanten
 Financiële branche ziet moeilijkheden in online samenwerken met ouderen
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10