Private leaserijder was niet op zoek naar andere auto
22 september 2015 -
Bijna de helft van de privé leaserijders (42 procent) was niet actief op zoek naar een andere auto, zo blijkt uit onderzoek van LeasePlan Nederland onder ruim 500 private leaseklanten.
Meer dan een derde van de ondervraagden had zelfs nog nooit van private lease gehoord, voordat zij een private leasecontract afsloten (36 procent). Inzet van retailkanalen om privé lease bekender te maken bij het publiek, brengen het in een stroomversnelling.
Groeiende belangstelling
LeasePlan ziet de belangstelling voor private lease bij consumenten fors groeien. Enkele jaren geleden was er nog sprake van koudwatervrees. Inmiddels blijken steeds meer Nederlanders het gemak en de voordelen van een nieuwe auto tegen een vast bedrag per maand in te zien. Het is een serieus en voordelig alternatief voor een eigen auto geworden.
Gemak en zorgeloos rijden
Voor de private leaserijders zijn gemak, zekerheid en zorgeloos rijden doorslaggevend om over te stappen op private lease, zo laat het onderzoek zien. Martijn Versteegen, Marketing Directeur bij LeasePlan Nederland: "Nieuwe klanten geven aan dat private lease voelt als 'een nieuwe auto zonder de zorgen van een auto'. Je komt niet voor vervelende verrassingen te staan op het gebied van onderhouds- en reparatiekosten. Ook bandenwissel, verzekering, wegenbelasting en pechhulp zijn inbegrepen. Een oud vooroordeel dat lease inflexibel zou zijn, verliest bovendien steeds meer aan kracht."